Klacht Stedin: Ik wacht al 8 weken op het plaatsen van een slimme meter en lever al die tijd gratis zonnestroom aan Stedin!

Frans

8 weken geleden aangemeld dat ik zonnepanelen heb geplaatst en een meter wil die geleverde stroom meet (mijn huidige digitale meter drasit niet achteruit).
Inmiddels heel veel gebeld en gemaild en iedere keer hoor ik hetzelfde verhaal: u wordt binnen 6 werkdagen, 10 werkdagen, 2 weken...terug gebeld voor het maken van een plaatsingsafspraak. Ik ben nog nooit terug gebeld en heb inmiddels voor een kleine 100 euro stroom aan Stedin geleverd. Lekker verdienen voor Stedin, ik snap best dat zij geen haast maken.

Snel plaatsen van een meter die de door mij geleverde stroom registreerd (hoeft van mij geen slimme meter te zijn)

Compensatie vor de "gratis" geleverde stroom.

Geachte heer van de Meijden,

Bedankt voor uw bericht op deze website. We kijken graag even met u mee, en daarom heb ik gelijk even het door u aangegeven adres erbij gepakt.

Ik kan inderdaad zien dat u onlangs contact met ons heeft gehad om en afspraak te paken voor het wisselen van de meter. Bij het eerste contact is er vervolgens een opdracht aan gemaakt die moet worden doorgezet naar de aannemer. Stedin heeft vervolgens drie maanden om de meters bij u thuis te wisselen. Over het algemeen neemt de aannemer binnen 2 weken na het aanmaken van de opdracht contact met u op.

Helaas is het bij u mis gegaan, en is de opdracht nooit doorgezet naar de aannemer. Ik heb de verantwoordelijke afdeling om uitleg gevraagd en hen ook gevraagd ervoor te zorgen dat de opdracht zo snel mogelijk bij de aannemer ligt. Wanneer wij van hen terugkoppeling ontvangen, hoort u dit gelijk!

Met vriendelijke groeten,

Nicole
    Frans

Citaat Stedin: Bij het eerste contact is een opdracht aan gemaakt die moet worden doorgezet naar de aannemer. Stedin heeft vervolgens drie maanden om de meters bij u thuis te wisselen. Over het algemeen neemt de aannemer binnen 2 weken na het aanmaken van de opdracht contact met u op.
    Ik kunt dus rustig 1/2 jaar uittrekken voor je zonnepanelen geld op gaan brengen...
    Geachte heer Van der Meijden,

U geeft aan dat u een half jaar kan wachten voordat de slimme meter geplaatst wordt en dat u hier financieel nadeel van ondervindt.

Ik kan me voorstellen dat 3 maanden een lange periode is. Stedin is verplicht om de meter binnen deze termijn te plaatsen, het zal dan ook geen 6 maanden duren. Daarnaast kan ik u aangeven dat de plaatsing zelden langer dan duurt dan enkele weken. In uw geval is er nu wel vertraging opgetreden, maar zodra de opdracht bij de aannemer ligt kan u op korte termijn een afspraak inplannen.

Kijkt u overigens op uw huidige meter, om te kijken of deze misschien terugloopt! Niet alle meters zijn hiervoor gemaakt, maar mogelijk kan uw meter het wel.

Daarnaast wordt uw opgewekte energie eerst verbruikt door uw apparaten in huis. Dus niet alles gaat het net op, zonder dat u daar voordeel van heeft.

Ruben
    Geachte heer Van der Meijden,

Zojuist hebben wij terugkoppeling ontvangen van de afdeling die werkopdrachten oner de aannemers verdeeld. De opdracht is nu juist doorgezet naar aannemer.

Wij verwachten dat zij zo snel mogelijk contact met u zullen leggen.

Nicole
    geachte heer Van der Meijden,

Volgens mijn gegevens zijn de meters bij u geplaatst. Klopt dat en kan daarmee deze klacht worden gesloten?

Ruben
    Stedin Webcare

Ook een klacht indienen over Stedin?