Klacht Stedin: Lang wachten op teruglevermeter!!!

Klachtenkompas

Via energieleveren.nl doorgegeven dat ik zonnepanelen op mijn dak krijg. Omdat ik nog niets gehoord had (na een week) heb ik even met de kantenservice gebeld. Mijn meter bleek niet geschikt voor terugleveren. Ik wilde gelijk een afspraak maken voor aanpassing / omwisseling van de meter. Dat kon niet. Over 3 a 4 werkweken kon ik een brief verwachten. Met deze brief in de hand zou ik de procedure op kunnen starten voor een geschikte teruglevermeter. M.a.w. een afspraak kan ik pas over circa 4 weken maken!! Grote vraag is hoe lang het dan nog duurt voordat Stedin in actie kan komen.
Ondertussen ben ik vanwege het goede weer gratis elekriciteit aan het net aan het leveren wat mij zelf niets oplevert. Aangezien ik 20 panelen heb laten installeren baal ik hier enorm van. Nog meer omdat Stedin bij monde van een medewerkster van de klantenservice (?) aangeeft dat het de regels nu eenmaal zijn.
Edwin Pinkse
2871NS 75

Ik wil zsm een geschikte (terug)levermeter!!

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Stedin
    Geachte heer Pinkse,Ik heb zojuist uw klacht doorgelezen. Uit uw klacht kan ik opmaken dat u niet op de hoogte was dat uw elektriciteitsmeter niet geschikt is voor het terugleveren van elektriciteit en u wilt dat wij deze met spoed vervangen.Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat u op dit moment elektriciteit teruglevert zonder dat dit wordt geregistreerd. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat de teruglevermeter eerder geplaatst wordt.Stedin is van tevoren niet op de hoogte van de adressen waar zonnepanelen worden geplaatst. Hierdoor is het ook niet mogelijk om voorrang te geven op andere geplande afspraken. De installateur van de zonnepanelen is op de hoogte van de elektriciteitsmeters die geschikt zijn voor het terugleveren van elektriciteit en hoe het aanvragen hiervan gaat. Ik vind het jammer dat u door de installateur van de zonnepanelen hierover niet bent geïnformeerd.Bij het controleren van uw gegevens heb ik geconstateerd dat u inmiddels een afspraak hebt gemaakt met onze klantenservice voor het plaatsen van een teruglevermeter. Ik ga er ook vanuit dat vanaf deze meterwissel de teruggeleverde elektriciteit wordt geregistreerd en de opgewekte elektriciteit optimaal wordt geregistreerd.Met vriendelijke groet,Sara-Jane
    Stedin Webcare
    Klachtenkompas
    I.t.t. wat Stedin beweert heb ik Stedin wel vantevoren op de hoogte gesteld van het plaatsen van de zonnepanelen. Als ik er zelf niet achteraan had gebeld en gevraagd had of mijn meter wel geschikt was had ik dat nu nog niet geweten. Ook moest ik achteraf van een ander horen dat installatie tegen betaling wel sneller mogelijk is. Blijft een vreemde en langdurige gang van zaken. Al circa 400 kwh opbrengst van mijn panelen voor het energiebedrijf. 26 juni (na een maand!) wordt ik verlosd!!!!
    Stedin
    Geachte heer Pinkse,De registratie van uw zonnepanelen doet u via de website www.energieleveren.nl. Dit doet u niet rechtstreeks bij Stedin. Deze informatie is ook bekend bij de installateur van de zonnepanelen. Nadat u de zonnepanelen hebt gereistreerd via deze website, ontvangen wij een melding dat u zonnepanelen hebt. Hierbij wordt automatisch gecontroleerd of uw elektriciteitsmeter geschikt is voor teruglevering. Is uw elektriciteitsmeter hier niet geschikt voor, ontvangt u van ons een brief om deze kosteloos te wisselen voor een elektriciteitsmeter die wel geschikt is voor teruglevering.Niet de volledige opbrengst van uw zonnepanelen wordt wordt geregistreerd al teruglevering. De opgewekte energie, wordt immers eerst verbruikt in uw eigen woning. Alleen het overschot wordt teruggeleverd.Dat er tegen betaling eerder een teruglevermeter wordt geplaatst, is onjuist. De afspraken worden gemaakt op basis van beschikbaarheid. Het is niet mogelijk om eerdere beschikbaarheid te ‘kopen’. Dit zou immers betekenen dat een andere afspraak verplaatst moet worden.Met vriendelijke groet, Sara-Jane
    Stedin Webcare
    Klachtenkompas
    Blijft staan dat 4 weken wachten erg lang is. Je kunt wel zien dat Stedin monopolist is. Je kunt als consument geen kant op.
    Ondertussen is de schade al opgelopen naar ruim 400kwh dat is bij de huidige elektriciteitsprijzen circa 88 euro!

Klachtenkompas

Ook een klacht indienen over Stedin?