Opgelost door Stedin: Nooit een factuur ontvangen van Stedin, maar wel een brief van een incassobureau met incassokosten.

angry Opgelost
D. Verlind

Op vrijdag 6 september jl. ontvingen mijn partner en ik een brief van Bosveld Incasso en Gerechtsdeurwaarders.
In de brief werd verwezen naar een verlopen betalingstermijn van een openstaande vordering.
Er zou door Stedin een factuur zijn verzonden betreffende een levering en installatie van een slimme meter.
De slimme meter is inderdaad geplaatst, echter hebben we nooit een factuur (laat staan een herinnering) ontvangen.

Behalve de factuur moeten we incassokasten betalen, van maar liefst € 40,-
Uiteraard betalen we de kosten van de slimme meter.

Gezien de dreigende taal in de brief van het incassobureau betalen we de onterechte incassokosten. De incassokosten willen we graag teruggestort krijgen op onze rekening.

D. Verlind
    Inmiddels heeft Stedin aangegeven een fout te hebben gemaakt. De factuur is naar het verkeerde adres gestuurd. Dit konden of wilden ze niet vertellen aan de telefoon, ook niet via WhatsApp. Via Facebook was er gelukkig wel iemand van Stedin die verantwoordelijkheid nam.

Ondanks ze de fout hebben toegegeven moeten we alsnog zelf contact opnemen met het incassobureau. Vreemde gang van zaken. Wij willen de factuur betalen en de zaak afhandelen. Stedin geeft niet thuis.
    D. Verlind
    Nog steeds geen reactie, niet van Stedin, niet van het incassobureau. Kunnen we de zaak afhandelen?
    D. Verlind
    Geen reactie, Stedin verwijst ons door naar de gerechtsdeurwaarder. Echter heeft Stedin zelf de factuur naar een adres gestuurd waar we al vijf jaar niet meer wonen! Schandalig.

D. Verlind
Tot op heden geen reactie van Stedin, echter heeft het Incasso het volgende bericht naar ons gestuurd: ''De factuur, herinnering en aanmaning is door Stedin naar een onjuist (oud) adres gestuurd.'' Dit betekent dat we geen incassokosten hoeven te betalen. Een excuus vanuit Stedin zou op zijn plaats zijn.

Ook een klacht indienen over ?