Opgelost door Stedin: ontbreken leveringsovereenkomst

Ady

Op 191115 heb ik het energiecontract (elektriciteit) van mijn garage bij Eneco opgezegd. De eindnota van Eneco van 291115 vermeldt o.a. een bedrag groot € 13,73 dat door Eneco aan Stedin wordt afgedragen.
Ik krijg op 190416 een brief van Stedin (NB 5 maanden later) met de mededeling dat ik geen leveringsovereenkomst heb met een energieleverancier en dat tot afsluiting zal worden overgegaan, alsmede nog enkele waarschuwingen.
Ik heb gereageerd op het contactformulier van Stedin, waarop Stedin op 250416 reageerde met onbegrip hierop.
Ik vermoed dat het contact tussen Eneco en Stedin heeft gehaperd.

Intrekking van de brief van 190416 na informatie bij Eneco.

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Geachte heer, mevrouw,

Graag reageren wij op uw bericht waarin u aangeeft een brief van Stedin ontvangen te hebben met betrekking tot het ontbreken van een leveringscontract op het door u opgegeven locatienummer.

Wij begrijpen dat het voor u een verrassing was dat u deze communicatie ontvangen heeft en leggen u graag uit waarom u deze brief ontvangen heeft.

Op het door u opgegeven adres is tot november 2015 een leveringscontract bekend geweest. Op 19 november 2015 is dit beëindigt. Echter, u geeft aan nog wel verantwoordelijk te zijn voor de desbetreffende adres. Wanneer er een actieve, bruikbare aansluiting aanwezig, zal hier ook een leveringscontract aanwezig moeten zijn zodat er ook voor het gebruik van de aansluiting.

Wanneer dit niet aanwezig is, zullen wij enkele waarschuwingsbrieven naar het locatieadres sturen. In het geval van een locatie zonder brievenbus kan dit tot miscommunicatie leiden, zoals u zelf al aangeeft.

Indien u nog verantwoordelijk bent voor het adres, raden wij u aan zo snel mogelijk een leveringscontract aan te gaan. Wanneer u geen verantwoordelijkheid meer draagt, is dit aan de nieuwe gebruiker van de aansluiting.

Ady
    Ik ben benieuwd of er ook miscommunicatie is geweest tussen Eneco en u.
    Vr.gr.
    Ada Kruit
    Geachte mevrouw,

Wat bedoelt u precies met een miscommunicatie? Het klopt dat wij de informatie inderdaad doorkrijgen van de energieleveranciers. U geeft aan uw leveringscontract bij de energieleverancier te hebben gestopt. Deze informatie is ons ook vermeld door de leverancier. Omdat u daarna geen contract meer bent aangegaan op het adres, hebben wij dan ook geen verdere informatie ontvangen.

Ady
    Geachte mevrouw Nicole, Volgens mij begrijpt u de situatie niet. U gaat er denk ik vanuit dat ik het contract bij de energieleverancier Eneco heb opgezegd om bij een andere leverancier een nieuw contract aan te gaan. Dit is niet zo. Ik heb het contract opgezegd omdat ik zonder voorafgaande informatie een verhoging kreeg in de eindafrekening van € 109,37. Het termijnbedrag was € 11,-- per mnd dus totaal € 132,-- per jaar. Nu moest ik € 109,37 bijbetalen bij een verbruik van 0,0 kWh!
    Geachte mevrouw,

Zojuist hebben wij, naar aanleiding van uw laatste berichtje, geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Kunt u aangeven wanneer u, op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 beschikbaar bent? Dan proberen we het later nog een keer.

Geachte mevrouw Nicole,
    Ik ben morgen, dinsdag 3 mei 2016, vanaf 10.00 uur telefonisch bereikbaar.
    Groeten van
    Mevr. A.C. Kruit-van Aalst
    Geachte mevrouw,

Zojuist hebben wij elkaar even kort gesproken. We hebben de aanleiding en de oplossing van de situatie besproken en zijn tot de conclusie gekomen dat alles op het moment voor de desbetreffende aansluiting in orde is gemaakt. Hiermee willen we beide dan ook de zaak afsluiten.

Geachte mevrouw Nicole,
    Bedankt voor het prettige telefoongesprek waarin ik u de miscommunicatie tussen u en Eneco nogmaals heb uitgelegd. U heeft de situatie begrepen en bevestigd dat de kwestie is opgelost.
    Vr.gr.
    Ada Kruit

Ady

Ook een klacht indienen over Stedin?