Opgelost door Stedin: Oost Indisch doof

TKN

Wij wonen sinds april 2007 in een appartementen complex dat in 2005 is opgeleverd voor bewoning. Sinds onze verhuizing ontvangen we om de zoveel maanden bericht van Stedin gericht aan ASR maar wel op ons adres. De berichten varieren van verzoeken om de meterstanden door te geven tot aankondigingen dat vanwege onduidelijkheden controle van de meters noodzakelijk is. Al vele malen heb ik Stedin gebeld dat ASR niet op dit adres "woont" en dat ik het zat begin te worden door Stedin te worden "gestalkt". Eenmaal heb ik zelfs getracht zelf ASR te bewegen een wijziging door te geven maar dat kostte toen enkele uren om de juiste persoon te vinden. En, zo blijkt, zonder succes. Vandaag weer gebeld na ontvangst van weer een brief. Het antwoord: gooit u de brieven maar weg of verscheur ze. Of u kunt ook zelf ASR bellen. Wat ik ook zei, Stedin blijft volhouden dat niet zij maar ik het probleem moet oplossen. Zij hebben een niet-kloppende administratie maar de klant moet zelf achter zaken aan.

Aanpassing van de administratie van Stedin zodat dit foutieve adres gecorrigeerd wordt.

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Beste heer Knaapen,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van gisteren heb ik contact gehad met de monteur die de schouw komt uitvoeren.

Deze heeft mij beloofd op de gestelde datum, deze afspraak als eerste te lopen. Mocht daar nog iets tussenkomen zal hij mij informeren zodat ik vervolgens de mogelijkheden met u kan bespreken.

Aan de hand van deze schouw kunnen wij daarna vervolgstappen nemen met betrekking tot onze administratie.

Beste Olivier,

Tsja, zoveel is het dan waard als je een afspraak maakt met Stedin. Om Stedin terwille te zijn, het is immers jullie(!) fout, duidelijk afgesproken dat de monteur als eerste, dus om 8.00 uur vandaag (16-6) langs zo komen zodat ik nog op tijd op mijn werk zou kunnen zijn. Dit werd beaamd en de uitspraak was: misschien wel eerder... Je begrijpt het wel, geen monteur te bekennen. Afijn, het is nu 08.40, ik ga naar m'n werk. Ben benieuwd wat het verhaal deze keer is....
    TKN
    En ja hoor, bij thuiskomst een kaartje in de bus: wij zijn bij u langs geweest om 09.15. Niet echt volgens de afspraak. Waarom kijk ik daar nu niet van op.... Vandaag niet gebeld. Toch benieuwd of dat nog gaat gebeuren.
    TKN
    Ik maak er hier maar een soort blog van: wederwaardigheden met Stedin, een blog in vele hoofdstukken...
    Nog steeds geen reactie van Stedin maar wel een correctie van het tijdstip waarop de monteur volgens zijn "kaart niet thuis" op zijn afspraak kwam. Volgens de buren was de monteur er pas om 09.30, anderhalf uur later dan afgesproken. in vorige aanvulling vergeten dat hij eerst 08.15 op het kaartje had geschreven. Blijkbaar was dat toch te link want doorgehaald en er 09.15 van gemaakt.
    Beste heer Knaapen,

Ten eerste mijn oprechte excuses dat deze afspraak zo gelopen is en dat mijn antwoord zo lang op zich heeft laten wachten.

Omdat het is misgegaan met deze afspraak ben ik met onze technische mensen om tafel geweest om na te gaan hoe dit zit met de aansluiting waar wij deze brieven voor sturen. Uit onze technische gegevens blijkt dat dit de aansluiting van de lift is.

Op basis van onze gegevens, maak ik de inschatting dat deze aansluiting wel degelijk aanwezig is. Gezien de toevoeging aan de registratie en onze technische gegevens over deze aansluiting is dit de elektriciteitsaansluiting voor de lift en algemene voorzieningen. Deze aansluiting lijkt aan de rechterzijde van de lift te zijn geplaatst.

Ook heb ik verder onderzocht hoe deze situatie ontstaan is. In eerste instantie is dit een project van A.S.R. Vastgoed Vermogensbeheer, die de regio Zuid-Holland hebben onder gebracht bij een externe beheerder, namelijk Van 't Hof Rijnland vastgoedmanagement.

De conclusie die ik hieraan zou koppelen is dat er ofwel onderlinge afspraken zijn tussen Van 't Hof en de A.S.R. of dat er in de overdracht tussen deze partijen iets niet goed is gegaan.

Zo als ik het nu zie, lijkt het mij dat deze aansluiting wel degelijk aanwezig is en geen exploitatie is voor huisnummers van bijvoorbeeld 1-11. In dat geval betekent het dat wij een postadres nodig hebben van de contractant, zodat wij dit niet naar het aansluitadres hoeven te sturen.

Daaropvolgend zou ik willen vragen wat u verwacht dat we nu doen. Vooropgesteld kunnen wij alleen het postadres aanpassen op verzoek van de contractant, anders gaat al onze post naar het aansluitadres. Wel kunnen we een nieuwe afspraak maken voor een schouw, maar ik betwijfel of we met deze gegevens daarna echt iets kunnen. Alleen als deze aansluiting niet bestaat of elders aanwezig is, kunnen we dit aanpassen in onze administratie.

Ik hoor graag van u.

Beste Olivier,
    Dank voor je reactie en het onderzoek. Er zijn in dit complex inderdaad liften en er is per opgang een meter voor het algemene stroomverbruik. Deze meters staan echter op naam van de VVE Beheerder waar ook de energienota heen gaat (vooralsnog ENECO). Dat heeft nog niet geleid tot problemen van deze aard. Ik wil je graag meer details geven maar wil dat niet openbaar doen. Kun je me op het bij jullie bekende mobiel nummer per sms een mail-adres sturen?
    Beste heer Knaapen,

Ik kan u helaas geen SMS-bericht sturen, maar ik kan u wel hier aangeven dat wij per e-mail bereikbaar zijn via webcare@stedin.net. Als u dit ter attentie van mij stuurt, kan ik het er zo uitvissen en oppakken.

TKN
    Ik stuur vandaag een mail met bijlagen zodat jullie kunnen zien welke meter in gebruik is voor de lift en algemene ruimten. Zoals daar op te zien valt is noch sprake van mijn adres noch van ASR. Er is bovendien geen relatie met Van 't Hof
    Beste heer Knaapen,

Wij zouden graag het een en andere met u bespreken, graag telefonisch. Zojuist probeerde ik u te bellen maar kreeg ik helaas geen gehoor. Kunt u een tijdstip aangeven tussen 08:00 en 18:00 waarop het uitkomt voor u? Dan nemen wij even contact met u op.

Met vriendelijke groeten,

Nicole
    TKN
    Vandaag gebeld door Stedin. Een schouw heeft opgeleverd dat de bewuste meter niet bij mijn adres hoort (...). Jammer dat het zo lang heeft geduurd en via dit medium heeft moeten lopen. Ben wel blij dat het nu is geregeld. Complimenten voor het webcare team van Stedin, daar kunnen ze bij het telefoonteam nog wat van leren. Het bloemetje als goedmaker wordt gewaardeerd.

TKN

Ook een klacht indienen over Stedin?