Opgelost door Stedin: Paatsing KWh teruglever meter duurt 3 maanden

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 7360
Gebruiker
N.J. van Brenk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 14 juni jongstleden is op/in onze woning een PV zonnepanelen installatie van 3120 wP in bedrijf gesteld. In de week hiervoor heb ik een verzoek gedaan aan Stedin om de huidige KWh meter te vervangen door een exemplaar die ook de teruglevering van stroom uit onze PV zonnepanelen installatie registreert.
Van Stedin kwam het antwoord dat het zeer waarschijnlijk wel maximaal 3 maanden kan duren voordat deze zogenaamde "slimme" KWh meter geplaatst gaat worden omdat er op dat moment een grote vraag naar was.
Waar wij zeer ontevreden over zijn, is dat er geen alternatieven zijn (aangeboden) om zo'n "slimme" KWh meter geplaatst te krijgen omdat Stedin het alleenrecht heeft in ons gebied en wij daardoor nu voor een groot deel van de geproduceerde elektriciteit (intussen al ruim 300 KWh) van onze PV zonnepanelen geen vergoeding kunnen krijgen.

De oplossing

Omdat het voorheen meestal maximaal 2 weken duurde voordat er een KWh meter werd vervangen, verwacht ik eigenlijk een vergoeding per maand van Stedin.
Ter vergelijking als een stroomstoring langer duurt dan 4 uur dan is er voor consumenten recht op een vergoeding van € 35,-

2 reacties

  1. Auteur
    Stedin
    Datum
    Dank voor het melden van uw situatie. Zoals ik u net telefonisch heb uitgelegd is de wettelijke termijn waarbinnen de meter gewisseld dient te worden drie maanden. Echter, in de meeste gevallen is de meter met ongeveer een maand tijd gewisseld. Helaas zijn er situaties waarin dit langer duurt. Dit proberen wij zoveel mogelijk te voorkomen, het is in ieders belang deze werkzaamheden zo snel mogelijk uit te voeren. Ik ga voor u na wanneer er een afspraak ingepland kan worden de meter te komen wisselen zodat u zo snel mogelijk gebruik kunt maken van de inmiddels geinstalleerde zonnepanelen. Ik zal u hier persoonlijk van op de hoogte proberen te houden.Met vriendelijke groet,
    Claudia
    Stedin Klantenservice
  2. Auteur
    N.J. van Brenk
    Datum
    Een uur na het telefoongesprek met Claudia (zie de reactie van Stedin hierboven), werd ik gebeld door de aannemer "Joulz" die hierna met mij de afspraak heeft gemaakt om op 24 juli de KWh meter uit te wisselen.
    Ik wil nog wel wat kwijt:
    Omdat Stedin dmv een antwoordkaart een bevestiging wil hebben voordat zij "Joulz" opdracht geven voor de vervanging, is er veel tijd verloren gegaan. Dit kan Stedin voorkomen door dit via DigiD te doen gelijktijdig met de aanmelding op "www.energieleveren.nl"

Uiteindelijke oplossing

Auteur
N.J. van Brenk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Stedin?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen