Opgelost door Stedin: Sinds 12/08/12 schakelt meter niet meer naar nachttarief

A.M. van Zelst

Melding gemaakt via Stedin website per 03/09/12, zou binnen 5 werkdagen een reactie krijgen en reactie. 15/09/12 gebeld naar Stedin, 16/09/12 teruggebeld door Stedin. Eerst mogelijke afspraak voor monteur 26/09/12. Monteur die dag geweest. Ligt niet aan de meter, moet van buitenaf zijn, geef een week om dit te repareren, als dit niet gerepareerd is dan moet ikzelf actie ondernemen. 8/10/12 Mijn vrouw belt naar Stedin : wordt aan gewerkt, 12/10/12 Ik gebeld naar Stedin kan klacht indienen. 28/10/12 Klacht per post ingediend, .(zou binnen 5 dagen antwoord krijgen) geen response Probleem loopt nu dus al haast 3 maanden niet de indruk dat er serieus aan gewerkt wordt. Tevens stelling Stedin : Ik moet als het verholpen is gebruik maken van formulier om verschil in kosten tussen nacht/dagtarief stroom te claimen naar energieleverancier sturen. Vraag of zij dit honoreren, terwijl fout bij Stedin ligt en ik hierzelf nog achtereen moet.

Oplossen van storing binnen zeker 2 weken vanaf 05/11/2012
Verschil in dag/nachttarief restitutie door Stedin op basis van stroomverbruik van afgelopen jaar
verbruik dag/nachtarief was min/meer aan elkaar gelijk afgelopen jaren t/m augustus 2012. Daarna telwerk nacht vast op 41172 vanaf 12/08/2012 of eerder in de maand augustus.

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Stedin
    Geachte heer Van Zelst,Vandaag heb ik u een aantal maal geprobeerd te bellen, maar helaas kreeg ik geen gehoor. Ik wil graag de situatie telefonisch nog even met u bespreken. Morgen zal ik u nogmaals proberen te bellen met als doel de klacht op te lossen voor u.Met vriendelijke groet,Nathalie
    Stedin
    Geachte heer Van Zelst,Zojuist heb ik met u telefonisch contact gehad over de storing die plaatst vindt op het nachttarief. Ook de gang van zaken heb ik net met u besproken. Ik vind het heel vervelend dat u deze nare ervaring heeft ondervonden en heb hier direct werk van gemaakt. Graag houd ik u op de hoogte van de status van de storing. Bedankt voor uw tijd en geduld.Met vriendelijke groet,Nathalie
    A.M. van Zelst
    Vandaag brief ontvangen op reactie van mijn brief dd. 28/10/12. Kenmerk 2651936-2. (2 weken verstreken) en in brief enige belofte dat binnen 20 werkdagen een definitief standpunt wordt gegeven. (dus dan weer 1 maand verder).
    Ondertussen sinds telefonisch contact met Stedin weer 1 week verder en is klacht na 3 maanden tijd nog niet opgelost. Ik ga ervan uit dat deze storing met de prioriteit die er vorige week beloofd is nu toch wel binnen een termijn van een week opgelost zal zijn.
    Stedin
    Geachte heer Van Zelst, Zojuist heb ik u gesproken over het de status van de tariefstoring. Helaas is de storing nog niet verholpen. Ik heb aangegeven dat ik heel druk bezig ben achter de schermen om het probleem voor u opgelost te krijgen. Dit lijkt voor u onwaarschijnlijk, omdat u hier weinig van mee krijgt. Ik ben afhankelijk van onze aannemer die het probleem voor u zal oplossen. Opnieuw heb ik een melding gemaakt met het verzoek om de storing spoedig te herstellen. Deze week neem ik opnieuw telefonisch contact op om na te vragen of de storing verholpen is. Graag wil ik vragen om uw geduld en bedanken hiervoor. Wanneer de storing is opgelost kan ik kijken voor welke compensatie u in aanmerking komt. Daar zal ik later op terug komen.Met vriendelijke groet, Nathalie
    Stedin
    Geachte heer Van Zelst,Zoals afgesproken heb ik u gebeld om te vragen of het probleem is verholpen. Helaas is dit niet het geval. Opnieuw heb ik een melding gemaakt en wederom zal ik u op de hoogte houden van de status.Met vriendelijke groet, Nathalie
    A.M. van Zelst
    Ik begrijp dat u afhankelijk bent van onderaannemers, maar aangezien dit probleem al langer speelt, verwacht ik dat deze storing voor 12 december 2012 opgelost zal zijn ( 4 maanden nadat storing zich voordeed). Dit lijkt me nu toch een redelijke termijn (2 weken) om een storing waar de onderaannemer al eerder mee bezig geweest nu daadwerkelijk te kunnen oplossen.
    Stedin
    Geachte heer Van Zelst, Zojuist heb ik van u mogen vernemen dat het probleem eindelijk is opgelost. Ik ben heel blij om dit te horen. Zoals ik u hebt aangegeven kunt u een verbruikscorrectie aanvragen op www.stedin.net/verbruikscorrectie. Mocht u nog andere vragen hebben dan hoor ik dat graag van u.Nathalie
    A.M. van Zelst
    Vanaf het moment dat deze klacht op Klachtenkompas geplaatst was heeft Stedin met regelmaat contact gezocht over de status en hun best gedaan door hun onderaannemers herhaaldelijk in te zetten om deze storing te verhelpen, uiteindelijk met succes.

A.M. van Zelst

Ook een klacht indienen over Stedin?