Opgelost door Stedin: Slimme meter Stedin communiceert niet goed

Bernard van Elzakker

In februari 2014 is bij mij een slimme meter (elektra en gas) geïnstalleerd. Deze meter communiceert niet goed. Dit blijkt uit de overzichten die mijn energieleverancier (Greenchoice) beschikbaar stelt. En uit de overzichten bij www.slimmemeteruitlezen.nl Op gemiddeld 25% van de dagen in het jaar ontbreken de meterstanden.
www.slimmemeteruitlezen.nl heeft dit al enige keren bij Stedin aangekaart. Zonder resultaat. Zelf heb ik dit ook bij Stedin aangekaart, zelfs meerdere keren. De reactie is dat de meter op een bepaalde dag communiceerde. Dan kan natuurlijk kloppen, de klacht is echter dat de meter op veel dagen NIET communiceert. Een andere reactie van Stedin is dat ik dit moet aankaarten bij mijn energieleverancier. Deze meldt echter terug dat ik hiervoor bij Stedin moet zijn. Ik wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd. Duidelijk is echter dat de meter niet goed communiceert en dit zou door Stedin opgelost moeten worden.

Ik verwacht dat Stedin de meldingen van mij en van www.slimmemeteruitlezen.nl dat de slimme meter niet goed communiceert serieus neemt. En dit probleem oplost.

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Stedin
    Beste heer Van Elzakker,Wat vervelend om te horen dat er verbruiksgegevens ontbreken bij het uitlezen van de slimme meters via www.slimmemeteruitlezen.nl. Ik kan zien dat mijn collega contact heeft gehad met Stedin Meetbedrijf die vervolgens hebben aangegeven dat dit een probleem bij de partij die de meterstanden opvraagt voor uw overzicht (www.slimmemeteruitlezen.nl). Het is voor mij niet duidelijk waar deze conclusie op gebaseerd is. Daarnaast lijkt het mij belangrijk dat dit goed uitgezocht wordt.Het probleem kan, mijns inziens, op twee plaatsen liggen. Ofwel bij het uitlezen van de meters, ofwel bij het ophalen van de meterstanden door www.slimmemeteruitlezen.nl. Ik ga dit voor u uitzoeken en u hoort van mij als ik inhoudelijk duidelijkheid heb.Met vriendelijke groet,Olivier
    Bernard van Elzakker
    Beste Olivier,Ik ben blij dat Stedin dit nu serieus oppakt.
    Voor alle duidelijkheid nog dit. Zowel bij www.slimmemeteruitlezen.nl ontbreken gegevens, als bij mijn energieleverancier Greenchoice. Daarom denk ik dat het niet aan het uitlezen ligt, maar aan de meters (zowel gas- als elektragegevens ontbreken, niet altijd, maar wel vaak).
    Stedin
    Beste heer Van Elzakker,Fijn om te horen dat u wat vertrouwen terug begint te krijgen.Als bij energieleverancier Greenchoice dezelfde dagen ontbreken is het inderdaad een logische conclusie. Ik heb inmiddels Stedin Meetbedrijf gemaild met de vraag of zij wel de standen hebben van oa 5 t/m 8, 11, 23 t/m 24 en 28 t/m 29 december.Wanneer ik antwoord van hen heb kunnen we opzoek naar een oplossing.Met vriendelijke groet,Olivier
    Bernard van Elzakker
    Beste Olivier,Prima, ik hoop de oplossing binnenkort van u te vernemen.
    Stedin
    Beste heer Van Elzakker,Wij hebben gezien dat de meterwissel inmiddels succesvol is uitgevoerd door aannemer Joulz.Nu zullen wij zorg dragen dat dit administratief ook wordt opgevoerd. Daarna verwachten wij dat alle standen goed uit te lezen zijn. Uiteraard zullen wij op dat moment ook nog even telefonisch contact met u zoeken om na te gaan of alles inderdaad naar functioneren werkt.Met vriendelijke groet,Olivier
    Bernard van Elzakker
    Ik stel het zeker op prijs als u mij belt om te informeren of de uitlezing naar wens gaat. De meters zijn afgelopen vrijdag 30 januari vervangen. Daarom stel ik voor dat u mij eind februari belt. Dan hebben we een periode van 4 weken om met zekerheid vast te stellen of de communicatie van de meters probleemloos verloopt. Mocht ik onverhoopt vóór die tijd al constateren dat dit niet goed gaat dan zal ik proberen dat via een reactie op dit klachtenkompas aan u te melden. Akkoord?
    Bernard van Elzakker
    De nieuwe meters hangen er nu 5 dagen, maar van de nieuwe meters zie ik nog geen enkele meterstand binnenkomen bij Greenchoice en ook niet bij www.slimmemeteruitlezen.nl
    Klopt het dat dit zo lang duurt?
    Bernard van Elzakker
    De klacht is goed opgepakt door Stedin webcare. Na vervanging van de meters is nog diverse keren nagevraagd of deze goed communiceerden.
    Jammer is nou weer wel dat Stedin de verkeerde meterstanden van de oude meter doorgaf aan onze energieleverancier......

Bernard van Elzakker

Ook een klacht indienen over Stedin?