Klacht Stedin: Stedin brengt ten onrechte een bedrag in rekening voor het verwijderen van een gasmeter!

C.J. van Heusden

Van Stedin een "dreigbrief" ontvangen, dossiernummer 23321, d.d. 20-06-2020 met de opmerking dat de energieleverancier niet bekend is en deze binnen 10 dagen aan Stedin dient te worden doorgegeven daar anders afsluiting kan volgen! 29- en 30-6 met Stedin gebeld en aangegeven dat er wel een leverancier is en er maandelijks een voorschotbedrag wordt afgeschreven. Na enig zoekwerk bij Stedin wordt mij verteld dat het om een gasaansluiting gaat. Stedin verteld dat daar inderdaad geen leverancier voor is omdat er geen gas wordt gebruikt. Wederom na enig zoekwerk ontdekt Stedin, na mijn opmerking, dat de gasmeter in 2016 is afgesloten. In 2016 hebben wij inderdaad aan Stedin gevraagd om de meter te verwijderen, echter Steding weigerde dit omdat bij een eventuele nieuwe bewoner de meter dan weer herplaatst zou moeten worden en Stedin heeft de meter toen van een slot voorzien. Nu worden we verplicht om de meter te laten verwijderen tegen een bedrag van 94 euro en indien er niet binnen de in de brief gestelde termijn zou worden gereageerd de kosten 155 euro zullen gaan bedragen. Ook bestaat de mogelijkheid de meter niet te verwijderen, maar dan wordt er wel maandelijks een bedrag in rekening gebracht. Dit vind ik niet acceptabel omdat aan mijn eerdere verzoek tot verwijdering geen gevolg werd gegeven.

Stedin dient hiervoor geen kosten in rekening te brengen omdat aan mijn eerdere uitdrukkelijke verzoek in 2016 tot verwijdering geen gevolg werd gegeven en er destijds uitsluitend een slot op de meter werd aangebracht!

C.J. van Heusden
    Klacht nog niet opgelost omdat er nog geen reactie van Stedin is ontvangen.
    C.J. van Heusden
    Waar blijft stedin met een reactie?
    C.J. van Heusden
    Stedin vindt het niet nodig om te reageren!
    De machtspositie duldt geen weerwoord en kritiek!
    C.J. van Heusden
    Reageren is blijkbaar teveel moeite voor Stedin!
    C.J. van Heusden
    Nog steeds geen reactie van Stedin! Ik blijf de klacht aanhouden tot er een reacie volgt!
    C.J. van Heusden
    De klacht wordt pas gesloten na een positieve reactie van Stedin!
    C.J. van Heusden
    Pas na een positieve reactie van Stedin zal ik mijn klacht sluiten.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Stedin?