Klacht Stedin: Verkeerde eindmeterstand gas

Brendan

Ik ben het niet eens met de eindafrekening die u ons gestuurd heeft tav de leveringskosten van Gas op 29 oktober 2013. Het bedrag EUR 1735.44 is veel te hoog.
De meterstand op einddatum is door Oxxio/Stedin verkeerd genoteerd bij het plaatsen van de nieuwe meter.
Op de meterkaart is duidelijk te zien dat de gaseindmeterstand 1393 m3 bedraagt. Op mijn Oxxio afrekening staat een andere gaseindmeterstand namelijk: 13935 m3. Er is dus bij het invoeren of het verwerken in het proces een foutieve meterstand op mijn afrekening van Oxxio gekomen, namelijk met een 5 aan het eind er bij.

Sinds 13 november 2013 ben ik hierover in contact met Oxxio en sinds 4 december met Stedin. Ik krijg ondanks meerdere verzoeken nauwelijks contact en nog steeds geen geld terug.

correcte gasmeterstand

Wij vinden dat Stedin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Stedin
    Geachte heer van Merrienboer,
    Ik vind het heel vervelend om te horen dat u z’n een hoge rekening heeft ontvangen. Echter kunnen wij u hiermee niet verder helpen. Uw levernacier is verantwoordelijk voor uw meterstanden. Zij communiceren uw standen met hun netbeheerder. Voor vragen over uw eindafrekening kunnen wij u niet mee helpen. Ik heb wel even voor u in het systeem gekeken: 01-01-2012 09763 03-08-2012 10887 17-12-2012 13935 Dit zijn de gas standen wat wij hebben staan. Als ik daarbij een 5 weg haal dan lopen de kosten behoorlijk hoog op. Dus ik kan wel zeggen dat het niet daarmee te maken heeft.
    Ik kan u als advies geven om een installateur in te huren. Soms kan het ook aan een defect apparaat liggen in uw woning. Maar voor overige vragen moet ik u doorverwijzen naar uw leverancier.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Rachid Stedin Webcare
    Brendan
    Ik heb van Oxxio mijn energie/gas leverancier een uitdraai van mijn slimme meter gekregen. Ik heb sinds 2007 een slimme meter in gebruik. Daarin zijn de volgende standen te zien:
    Begindatum: 03-08-2012, Meterstand: 10.887 m3
    Einddatum: 17-12-2012, Meterstand: 11.391 m3
    Begindatum: 17-12-2012, Meterstand: 0 m3
    Einddatum: 12-09-2013, Meterstand: 1.462 m3
    Ik verwacht van u dat de meterstanden worden aanpast in lijn met de uitgelezen meterstanden van mijn slimme meter.
    Brendan
    1) Bij het lezen van uw antwoord krijg ik een “van het kastje naar de muur gevoel”. Volgens mijn leverancier is het namelijk de netbeheerder. Ik ervaar hier niet dat Stedin in het belang van mij als eindklant handelt.
    2) Ik vind de suggestie mbt oplopende kosten totaal ongepast en als een dreigement overkomen.
    3) Het ongebruikelijke verbruik en de incorrecte meterstand op de kaart zouden genoeg moeten zijn, dat Stedin meer haar best doet om met een passende oplossing te komen.
    Stedin
    Geachte heer van Merrienboer,
    Het gaat hier niet om van het kastje naar de muur verhaal. Ik zal het opnieuw voor u proberen uitleggen. Stedin is verantwoordelijk voor uw meters en leidingen. Alles voor de meter valt onder verantwoording van Stedin alles na de meter is eigendom van de huiseigenaar.
    Verder komen wij 1 keer in de 3 jaar langs om meterstanden op te nemen voor onze registratie. Voor afwijkende standen dient u te zijn bij uw leverancier. Zij zijn ook degene die kosten bij u in rekening brengen.
    Mocht u problemen hebben met uw meter dan kunt u terecht bij Stedin, maar voor uw meterstanden moet u bij uw leverancier zijn.
    Mijn advies is om uw binneninstallatie (Waar Stedin niet verantwoordelijk voor is) te laten controleren door een installateur. Mocht het blijken dat uw meter niet correct registreert dan kunt u een ijking aanvragen via een onafhankelijk ijking bureau. Wat ik u wel kan vertellen is dat het zelden voorkomt dat het ook echt aan de meter ligt. Dus vandaar mijn advies voor een installateur.
    Mocht uit onderzoek van een ijking bureau blijken dat uw meter correct werkt, dan zijn de ijking kosten voor uw rekening. Deze kosten kunnen tot +/- 600 euro oplopen. Uiteraard als uit onderzoek blijkt dat uw meter niet correct registreert worden de kosten door Stedin vergoed.
    Ik hoop dat het nu niet dreigend overkomt maar als advies.
    Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag van u.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Rachid
    Stedin Webcare
    Brendan
    Ik verwacht van Stedin dat de meterstanden worden aanpast in lijn met de uitgelezen meterstanden van mijn slimme meter en de standen van mijn energieleverancier Oxxio. Er worden fouten gemaakt door Stedin die helaas niet worden opgelost. Daardoor zullen in de toekomst nog veel mensen te veel betalen voor hun gasrekening.

Brendan

Ook een klacht indienen over Stedin?