Klacht Stek: Woningbouw stichting Stek weigert een kleine aanpassing aan de intercom uit te voeren.

A

Al lange tijd heb ik met mijn gezin onnodig veel overlast van onze intercom.
Meerdere malen per dag wordt er aangebeld voor pakketjes voor buren die niet thuis zijn, collectes, huis aan huis verkoop en kinderen die bloemen o.i.d verkopen.
Ook is er in de avonden regelmatig wel iemand die na 22.00 ons uit onze slaap houdt door bij de verkeerde intercom aan te bellen.
Het frustrerende is dat onze intercom niet uitgezet kan worden.
Met een moeilijk slapende baby is het onmogelijk voldoende rust in huis te hebben.
Nu heb ik gevraagd aan Stek of ze via hun vaste reparateur; J.W. van der Reijden de intercom willen aanpassen (kosten all in: €72,60).
Hiertoe zijn ze tot mijn grote verbazing niet bereid.
Ik moet zelf voor de kosten opdraaien. Onterecht. Je moet je deurbel/intercom toch gewoon uit kunnen zetten als je dit nodig hebt.
Stek beschouwd dit waarschijnlijk als een luxe probleem. Voldoende nachtrust is toch een basisbehoefte.. Ik vraag niet om een intercom met camera.

Het door Woningbouwstichting Stek wijzigen van de huidige tekortschietende, overlast veroorzakende, intercom.

Status Update
    Ik heb nog niets gehoord van stek.
    Stek is een betrokken maatschappelijke organisatie. Ze laten het niet bij woorden maar zetten dit om in daden zoals ze zelf zeggen. Hopelijk komen ze deze week met een oplossing.
    Stek
    Helaas heeft de huurder deze klacht alleen op dit forum geplaatst en niet schriftelijk bij Stek gemeld. Wanneer een klacht schriftelijk bij ons gemeld wordt, dan lichten wij onze beweegredenen graag persoonlijk toe. Als de huurder en Stek er dan samen niet uitkomen dan kan de huurder de klacht voorleggen aan de Klachtencommissie Wonen. Deze commissie beoordeelt de klacht en brengt een bindend advies uit. Stek zal deze week een brief naar de huurder sturen waarin het genomen besluit inzake de intercom wordt toegelicht en waarin de huurder wordt gewezen op de mogelijkheid om een bezwaar in te dienen bij de Klachtencommissie Wonen.
    A
    Bij eerdere correspondentie heb ik zeer slechte ervaringen met de schriftelijke communicatie van Stek. Een voorbeeld: ondanks vele inspanningen en maanden wachten gaf Stek mij geen inzage in een in correspondentie naar mij vermelde goedkeuring van de brandweer waarin werd beweerd dat het gebruik van vuurhaarden geen enkel probleem zou zijn op houten balkonnen. Volgens communicatie die ik heb gehad met de brandweer en het nalezen van de landelijke NEN normen is de gevelafstand absoluut niet 1/3
    A
    afdoende om in aanmerking te komen voor gebruik van vuurhaarden.
    Jullie beweegredenen waarom de intercom niet kon worden gewijzigd werden verwoord door een medewerker als zijnde dat het een luxe probleem is. Hier was geen verdere verduidelijking van standpunt nodig.
    De Klachtencommissie is een orgaan dat eigenlijk niet onafhankelijk is (ondanks wat er wordt beweerd) het is alsof een slager zijn eigen vlees keurt. Als de klacht al behandeld word, geven ze een advies en mag de 2/3
    A
    woningcoöperatie zelf kiezen of ze daar iets mee doen of niet. Daarnaast kost het vele maanden om dat proces te doorlopen. Kortom een bureaucratische rompslomp die niets oplevert.
    Voor 70 euro zou een grote organisatie als Stek met een wat menselijkere maat mogen handelen. 3/3
    Stek
    Op 20 juni hebben wij onze schriftelijke reactie naar de huurder verstuurd. Onze brief zou ontvangen moeten zijn.
    A
    De brief die ik heb ontvangen is een herhaling van hun eerste reactie hier op het klachtenkompas. Er staat dat ze niets aan mijn probleem kunnen doen en dat ik er zelf voor op moet draaien. Als ik het hier niet mee eens ben dat ik dan naar de Klachtencommissie Wonen moet gaan. (die zogenaamd onafhankelijk is) Oftewel Stek is tot niets bereid.
    A
    Zoals maar weer blijkt wordt ik genegeerd en niet gehoord.
    Onzorgvuldige afhandeling door woningbouwstichting Stek.
    Een zeer onpersoonlijke werkwijze. Ben dus zeer teleurgesteld en ontevreden over de afhandeling van mijn klacht.

A

Ook een klacht indienen over Stek?