Klacht Stella Fietsen: 22 maanden geleden e bike gekocht, nog maar 13 maanden ermee kunnen fietsen (kapot/niet geleverd)
Details
De klacht
Maart 2018 kocht ik een e bike van Stella. April 2019 deed de fiets het niet meer. Stella zei met 99% zekerheid te weten dat het aan de batterij lag. Die was niet op voorraad, duurde 3 maanden voor leveren. Maar 3 maanden later bleek niet alleen de batterij kapot, maar ook de accu, daardoor duurde het nog eens 4 weken langer voordat ik kon fietsen. Ze zijn nooit komen kijken naar de fiets alleen afgegaan op mijn verhaal.Augustus op de fiets, halverwege september werd deze gestolen! Ik was verzekerd dus heb recht op een nieuwe fiets. Begin december 2019 (!) kon ik dan eindelijk een nieuwe fiets uitzoeken. Nu wordt al 3x de datum van levering naar achter geschoven. Naar verwachting heb ik de nieuwe fiets medio maart 2021! 2 jaar na dato van mijn aankoop. Ik heb dus een jaar geen gebruik kunnen maken van een e bike!!
Er is ook geen alternatief geboden voor het niet kunnen fietsen op een e bike. Door toedoen van Stella, omdat er steeds onderdelen niet geleverd worden.
De oplossing
Ik wil überhaupt een fiets geleverd krijgen. EN ik wil gecompenseerd worden voor de 8-9 maanden dat ik niet heb kunnen fietsen op een aangekochte e bike. Er is geen alternatief geboden, geen reserve e- bike bijvoorbeeld of geen geldelijke compensatie, of extra servicebeurten niet eens.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.