Opgelost door Stella Fietsen: Display voor ondersteuning werkt niet.

content Opgelost
Slechtefiets#101

Op 22 juli 2022 kocht ik bij Stella in Waddinxveen een E-Bike. Het gaat om een Dolce Black FDSTe RTE2.1 28 “ N7 D U M. Toen ik de fiets begin oktober ging ophalen werkte alles naar wens tot halverwege december. Display ging wel aan maar motor gaf geen ondersteuning. Op het servicecentrum heeft men toen de display vervangen waarna de ondersteuning weer voor even werkte. Maar elke keer als je de fiets wilde gebruiken moest je maar hopen dat de ondersteuning werkte. Maar halverwege januari was de ondersteuning weer niet aan te krijgen. Terug naar het servicecentrum waar ik te horen kreeg dat ik de display verkeerd zou bedienen. Me met een kluitje het riet in laten sturen want de display werkte weer even. 2 maart 2023 had ik een servicebeurt aan de fiets en natuurlijk werkte de ondersteuning weer niet. Bij de servicebeurt zou men er naar kijken en na afloop kreeg ik te horen dat het een software probleem was en dat het nu opgelost zou zijn. Bij het weg fietsen bemerkte ik tot m'n stomme verbazing dat het display wel aan was maar geen enkele ondersteuning had. Direct terug gegaan en na weer sleutelen, moeilijk kijken en laptop aansluiten op de fiets zou het probleem nu echt opgelost zijn. Inderdaad 2 maart 2023 werkte de ondersteuning. Tot ik 3 maart 2023 de fiets weer wilde gebruiken, u raad het al, weer geen display aan te krijgen en dus geen ondersteuning. Ik was er toen zo klaar mee en heb de fiets terug gebracht naar Waddinxveen met de mededeling dat de koopovereenkomst wat mij betreft was ontbonden. Personeel begreep het allemaal wel maar zij konden die beslissing niet nemen en er zou contact met me worden opgenomen. Heb vervolgens via de mail naar Stella laten weten dat de koopovereenkomst wat mij betreft was ontbonden en dat ik binnen 14 dagen mijn geld terug wilde hebben. Op mijn mail kreeg ik een automatische replay dat er binnen 14 dagen contact zou worden opgenomen. Niet dus. Stella fietsen; NOOIT KOPEN HET IS EEN DRAMA ALS ER IETS AAN DE FIETS MANKEERT".

IK WIL, PER DIRECT NU, DAT DE KOOPOVEREENKOMST WORDT ONTBONDEN EN DAT IK MIJN GELD TERUG KRIJG.
Men heeft aangeboden dat de koopovereenkomst wordt ontbonden. Heb ik gelukkig op papier staan maar moet nu afwachten wanneer het aankoopbedrag op mijn rekening wordt gestort. Men zegt binnen 14 dagen. Ik geloof het pas als het geld op de rekening is gestort eerst dan geloven. Heeft te maken met het feit dat ik in de loop der tijd geen enkel vertrouwen meer in Stella heb.

Stella Fietsen
    Beste heer Kijk in de Vegte,

Wat vervelend dat uw ervaring anders is dat verwacht.
    Inmiddels hebben wij contact met u gehad waarbij uw klacht uitvoerig zijn besproken.

Samen met u is er afgesproken dat in deze de koop zal worden ontbonden.

Stella wenst u via deze weg succes met het aanschaffen van een nieuwe e-bike.

Bas - Team Stella

Ook een klacht indienen over Stella Fietsen?