Klacht Stella Fietsen: Na 2 maanden nog geen reparatie en geen service

CobyV

Op 9 april heb ik een fiets gekocht. Begin mei gingen de versnellingen raar doen. Even aangekeken; 18 mei een melding gedaan. Antwoord: er moet een onderdeel worden besteld, dit duurt even.
Op 26 mei gevraagd naar de status, geen reactie. 1 juni gevraagd naar de status, wel reactie maar het onderdeel was nog steeds niet binnen.
Op 1 juni een klacht ingediend, over de slechte bereikbaarheid en lange wachttijd voor een gloednieuwe fiets. Op 2 juni een gemiste oproep, werkdag, met voicemail dat ze nogmaals zouden bellen. Niks meer gehoord.
Op 10 juni zelf gebeld. Ene bijdehante dame, die mij vertelde dat ik zelf niet had opgenomen nadat ze contact opnamen n.a.v. de klacht. Aan haar uitgelegd hoe ontevreden ik was, en dat ik inmiddels al bijna een maand wachtte op een reparatie van mijn nieuwe fiets.
De dame verzekerde mij dat haar collega het verkeerd had ingeschat: het onderdeel was helemaal niet nodig! Dit kon prima verholpen worden met een afspraak aan huis. Waarbij ook gelijk de servicebeurt kon plaatsvinden, waar ik 35 euro voor moest betalen, omdat ze aan huis komen.

4 juli, eindelijk een monteur langs geweest. 3 maanden na aankoop, bijna 2 maanden na de eerste melding. Een gloednieuwe fiets. De monteur kon de reparatie niet doen: er was een onderdeel nodig. De monteur ging weer, ik moest wel even 39,95 afrekenen voor de servicebeurt.

Hij verzekerde mij dat ik binnen een week gebeld wordt, voor een nieuwe afspraak aan huis.

Ik vertrouw het niet meer. Je wordt als klant niet serieus genomen bij Stella, en de fiets is nooit goed geweest.

Wat ik graag wil: een reparatie van mijn fiets, uiterlijk 8 juli.

Als dit niet mogelijk is, wil ik de koop graag ontbinden en mijn volledige geldbedrag van de aankoop terug.

De fiets gerepareerd, uiterlijk vrijdag 8 juli. Indien niet mogelijk: mijn volledige aankoopbedrag retour.
Stella heeft nooit contact opgenomen. Nadat ik er zelf opnieuw achteraan gebeld heb, hebben ze na veel aandringen van mij een tussenoplossing bedacht. Een tweedehands onderdeel. Dat is nu 2,5 week geleden, en er is nog niet gebeurd. Het onderdeel is nog niet verstuurd, er is nog een serviceafspraak geweest, en ik hoor ook niks. Geen fiets kopen bij Stella!

CobyV
    Er is geen reactie geweest op mijn klacht, en ook geen reactie geweest op de vervolgafspraak die deze week zou worden ingepland.

Ik heb er zelf achteraan gebeld. Een jonge dame aan de telefoon, die me aangaf dat het betreffende onderdeel nog steeds niet op voorraad was. Ik ben daar niet van op de hoogte gesteld, ik had dus opnieuw heel lang kunnen wachten zonder informatie.

Na boos geworden te zijn, wordt er nu een wiel met het betreffende onderdeel uit een demo fiets gehaald, en naar mij toegestuurd. Waarna een servicemonteur het onderdeel komt vervangen.

Ik beschouw de klacht niet als opgelost. Sowieso is er geen aandacht voor mijn klacht geweest, maar ook krijg ik nu een 2e hands onderdeel in mijn gloednieuwe fiets van 2100 euro. Dat is een tijdelijke oplossing.
    CobyV
    Dit is nutteloos. Stella trekt zich niets aan van klachten, ervaringen, of wachtende klanten. Als je de fiets eenmaal hebt aangeschaft, kom je op een hele grote stapel waar niet meer naar om gegegeven wordt. Ik sluit deze klacht, er gebeurt toch niets mee.

Voor mij is dit eenmalig, en zeker niet voor herhaling vatbaar. De volgende fiets, en hopelijk de fiets van iedereen die ik kan helpen in het maken van een keuze, wordt niet bij Stella gekocht.

Ook een klacht indienen over Stella Fietsen?