Opgelost door Stella Fietsen: Slechte fiets vol met mankementen waar ik treurig van word.

Guimar

De enige keus na de diefstal van mijn eerste ebike, een Albatros (waar ik wel goede ervaringen mee heb) was een Stella Allegra geleverd in november 2015. Dit is voor mij echt een pechfiets geworden.
Heb al 3 koplampen moeten vervangen, driekwart jaar lang last gehad van een afvallende ketting (derailleursysteem) en op 't laatst helemaal gebroken. Dit is wel kosteloos hersteld door Stella maar ik kreeg zelf de schuld van de problemen want ik zou 'm niet goed onderhouden, men vond hem te vies. Wat wil je, een witte fiets in de winter met een open kettingkast die houd je niet schoon!! Toen de problemen van de afvallende ketting na driekwart jaar waren opgelost, doemde er een nieuw probleem. De accu hapert van tijd tot tijd. Hij valt uit maar daarna fietst íe nog wel door maar met minder kracht. Daarvoor vandaag weer een monteur van Stella op bezoek gehad (hoe vaak zijn ze al niet geweest in die 2,5 jaar ik denk wel 10 x.). Durfde de monteur ook nog te beweren dat deze fiets niet geschikt is voor woon-werkverkeer want dat zo'n open kettingkast iedere dag schoongemaakt moet worden. Ja hallo,maak je een fiets om op te fietsen of om in je schuur te stallen, Stella???? Na het doormeten van de accu in de bus kwam de monteur tot de conclusie dat de accu stuk is en niet reparabel. Notabene een accu van 2,5 jaar oud. Ik wil graag rechtvaardigheid van Stella en een vervangende accu, helemaal met het oog op de vele problemen en vele weken dat ik niet kon fietsen het afgelopen jaar.
Mijn naam is u vast bekend want als u mijn naam en woonplaats in tikt zal er een rij aan contactmomenten te voorschijn komen. Graag uw reactie!

Ik wil graag rechtvaardigheid van Stella en een vervangende accu, helemaal met het oog op de vele problemen en vele weken dat ik niet kon fietsen het afgelopen jaar.De gemiddelde levensduur van een accu van mijn type is 4 jaar.

Guimar
Uiteindelijke oplossing Kosteloos een nieuwe accu. Mooie oplossing van Stella maar ook wel terecht want men biedt nu (2018) 3 jaar garantie op accu's en deze was net 2,5 jaar. Maar Stella moet zich ook realiseren dat hun klanten gewoon recht hebben (volgens het burgerlijk wetboek - consumentenrecht) op een deugdelijk product conform de gemiddelde levensduur die voor dat product staat. Eigenlijk zou er geen consumentenbond of radar aan te pas moeten komen om dit te bereiken. Maar voor nu voorlopig goed afgehandeld! Op 23 maart 2018 heeft Stella een nieuwe accu gebracht en op de fiets gezet, waarvoor dank!