Opgelost door Stella Fietsen: Zeer klantonvriendelijk bij het oplossen van een door Stella veroorzaakt probleem.

R.A. Vergeer

Wij 20 mei 2020 kopen wij 2 e-bikes bij de Stella-vestiging in Waddinxveen.
Wij bestellen de zware accu’s en die zullen volgende week aanwezig zijn in Nunspeet waar wij de e-bikes zelf gaan ophalen waarvoor wij dan ook korting krijgen.
Voor de fietsen doen wij een aanbetaling van €250,-
Ook kopen wij behalve fietstassen ook een fietsendrager waarbij ik vraag of die niet te zwaar is voor onze auto. Dat is geen enkel probleem, zo stelt de verkoper ons gerust. De fietsendrager en de fietstassen nemen we op 20 mei zelf mee.
Thuis blijkt uit het instructie- en garantieboekje dat fietsendrager inclusief fietsen beslist niet zwaarder mag zijn dan het maximaal aangegeven draaggewicht van onze trekhaak. Dat is bij ons 50 kg. Fietsen plus fietsendragen komen samen op ruim 60 kg dat dus een overgewicht van ruim 20% betekent. Mijn gagagehouder zegt dat op mijn Toyota Yaris geen zwaardere trekhaak past en hij raadt ons aan niet met die zwaardere belasting te gaan rijden omdat de auto daardoor minder stabiel wordt en omdat de verzekeraar bij mogelijke ongelukken alle claims zal weigeren omdat wij ons dan niet aan de voorschriften hebben gehouden. Die uitspraak zie ik op meerdere internet-sites nog eens bevestigd.
Wij besluiten de fietsen toch te nemen maar we kunnen ze nu dus niet zelf halen. Wij melden een en ander bij Stella en vragen hen om bij levering van de e-bikes tevens de fietsendrager mee terug te nemen. Dat blijkt echter niet zomaar te kunnen. Dan volgt er ruim een maand van bellen en mailen waarbij we spreken met medewerkers die niet kunnen beslissen over hetgeen waarover we bellen, beloftes om terug te bellen of te mailen worden te laat of helemaal niet nagekomen. Zelfs wordt ons gevraagd wanneer we de fietsen komen halen terwijl Stella weet dat we dat niet mogen doen. Ook de derde afspraak om de fietsen te brengen moet worden verzet omdat de zwaardere accu’s er opeens toch niet blijken te zijn.
Elke keer als wij bellen staan we minstens 20 minuten in de wacht, telkens moeten we het hele verhaal weer opnieuw vertellen; nog nooit een excuus voor de fietsendrager die we niet kunnen gebruiken met als dieptepunt de weigering om de fietsendrager bij ons op te halen.
Wij willen de fietsen nu eigenlijk helemaal niet meer willen hebben.
De overeenkomst wordt ontbonden. Stella rijdt dagelijks met 80 busjes door het hele land (aldus hun site) maar het blijkt onmogelijk om een fietsendrager van Oudewater naar Waddinxveen te vervoeren.

Het terughalen van de fietsendrager die ze niet aan ons hadden mogen verkopen en ook meteen de oprijgoot en fietstassen meenemen en dat alles aan ons terugbetalen.

Stella Fietsen is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

R.A. Vergeer
    Wij wachten nog even af of Stella nog op deze klacht gaat reageren.
    R.A. Vergeer
    Blijkbaar heeft Stella nog steeds niet het fatsoen om e.e.a. netjes af te ronden
    R.A. Vergeer
    En uiteraard nog steeds geen reactie van Emma.
    R.A. Vergeer
    Beetje fatsoen is blijkbaar toch moeilijk bij Stella
    R.A. Vergeer
    Door Stella wordt blijkbaar niet meer op teleurgestelde klanten gereageerd. Beetje onfatsoenlijk !
    R.A. Vergeer
    Zouden ze nog enig fatsoen tonen ??

R.A. Vergeer
Wij hebben onze klacht bij de directeur op tafel kunnen krijgen en die was beslist niet gecharmeerd van de hele gang van zaken. Binnen twee dagen werden de besproken artikelen bij ons opgehaald. Er werd een grote bos bloemen bezorgd met excuses van de directeur zelf alsmede de toezegging dat hij direct de terugbetaling in gang zou zetten. Keurig afgwikkeld.

Ook een klacht indienen over Stella Fietsen?