Klacht Stichting Derdengelden MKBusiness: Het onterecht en ongewild afschrijven van 49,95 euro op basis van foutieve informatie.

Locker

Al een aantal maanden lang werd ik elke dag gebeld door een onbekend nummer, en dit ook altijd tijdens werktijd. Toen ik eindelijk in de mogelijkheid was om op te nemen kreeg ik iemand van Play Simpel aan de telefoon. Aangezien ik klaar was met dat constante gebel liet ik de medewerker aan de andere kant van de telefoon even praten. Hij wilde mij een raar contract voor een soort loterij aanbieden. Ik had hier geen interesse in maar goed, hij mocht me het contract opsturen onder de voorwaarde dat ik nog niets geaccepteerd was. Ik heb expliciet (meerdere keren) gevraagd of ik het contract moest weigeren (en dus actie moest ondernemen om het af te breken) of dat ik het zou moeten accepteren (oftewel, als ik niets doe gebeurt er ook niets). De medewerker verzekerde mij er verschillende keren van dat zodra ik niets accepteerde, ik nergens aan vast zat.

Snel hing ik de telefoon op om weer verder te gaan met mijn werk. Vervolgens, een maand later, zie ik dat er een bedrag van 49,95 is afgeschreven door Stichting Derdengelden Mkbusiness (Play Simpel). Ik kijk terug in mijn spam mail en zie dat ik een contract opgestuurd heb gekregen, en dat ik deze binnen 14 dagen had moeten annuleren.

Dat mailtje was verouderd en om mijn contract nu op te zeggen diende ik met de klantenservice te bellen. Ik dit vervolgens geprobeerd maar er werd niet opgenomen en ik bleef constant 'de eerst volgende beller'.

Ik heb het bedrag van 49,95 gestorneerd en het incasso van Stichting Derdengelden geblokkeerd.

Wat mij boos maakt is dat er zonder mijn toestemming geld van mijn rekening wordt afgeschreven en dat het vervolgens niet mogelijk blijft om mij af te melden.

Ik zou graag zien dat ik vanaf nu afgemeld ben bij Play Simpel. Daarnaast verwacht ik een excuus voor het afschrijven van een bedrag van mijn rekening zonder mijn toestemming. Dat moet niet zomaar kunnen.

Stichting Derdengelden MKBusiness
    Allereerst onze excuses voor deze late reactie.
    Klachtenkompas was een tijdlang niet voor ons bereikbaar.
    Inmiddels hebben wij u klacht doorgestuurd naar onze opdrachtgever met het verzoek uw gegevens uit de bestanden te verwijderen.
    Onze excuses voor het ongemak.

Ook een klacht indienen over Stichting Derdengelden MKBusiness?