Stichting Reclame Code

Bedrijf status
actief

Over ons

De Stichting Reclame Code (SRC) is al ruim 55 jaar de instantie op het gebied van zelfregulering van reclame. De SRC bevordert verantwoord reclame maken met als doel de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame te waarborgen. Klachten over reclame Zowel consumenten als commerciële bedrijven en andere organisaties die een klacht hebben over een reclame-uiting, kunnen deze indienen bij de onafhankelijke Reclame Code Commissie (RCC). De (voorzitter van de) RCC toetst of de betreffende reclame-uiting voldoet aan de regels in de Nederlandse Reclame Code (NRC). Wanneer een overtreding van de NRC is vastgesteld, volgt de afdeling Compliance of de betrokken adverteerder gevolg geeft aan de uitspraak van de (voorzitter van de) RCC en/of het College van Beroep. Stapsgewijs naar een verantwoorde reclame-uiting De SRC behandelt niet alleen klachten over reclame-uitingen, maar helpt adverteerders ook te voorkomen dat zij de NRC overtreden. In het kader van “better safe than sorry” kan een adverteerder bij de afdeling Compliance terecht voor training en (copy-)advies.

Contactgegevens

Reactiesnelheid

Afgelopen 12 mnd Reageert
1 klacht Altijd

Beoordelingen

De afgelopen 12 maanden beoordeelde(n) 1 consument(en) de klachtenafhandeling van Stichting Reclame Code gemiddeld met een 1,0
Bekijk alle klachten over
Stichting Reclame Code
happy content sad angry
0 0 0 1

Let op, per klacht kunnen meerdere berichten staan.

Ook een klacht indienen over Stichting Reclame Code?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen