Klacht Stichting Wakker Dier: Keuzevrijheid kopen van eieren in supermarkt

Henk Verdonschot

Ik vind dat Stichting Wakker Dier te ver gaat om mijn keuze te willen bepalen betreffende het kopen van eieren in de supermarkt. Dat er toezicht is op winkelketens, wat men verkoopt, vind ik goed, maar de supermarkten laten zich toch wel gek maken. Het goedkopere, kwalitatief goede, kooiei mag ik dus niet kopen, omdat Wakker Dier het niet goed vind. Ik bepaal zelf wel wat goed voor me is. Dat er andere soorten eieren zijn vind ik prima. En mensen, die zo'n ei willen kopen is mij best. En dat de leefomstandigheden ten gunste van het dier worden verbeterd, prima! Maar met een kooiei is niks mis mee. Als ik dan lees, dat statistisch gezien de sterfte onder scharrelhennen hoger is dan een kooihen, ja dan zet ik vraagtekens bij een scharrelei.
Ik kan nu nog doorgaan over andere produkten, die mijn inziens ook slecht in het daglicht worden gezet, maar dat doe ik even niet. U begrijpt mijn standpunt wel, denk ik. We moeten niet doorslaan in de consumptiemaatschappij.

Groetend H. Verdonschot

Laat de KEUZE aan mij over, wat betreft het kopen van MIJN ei.

Wij vinden dat Stichting Wakker Dier hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Stichting Wakker Dier?