Klacht Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds: ONGEVRAAGD DONATEURSKAART

PDJOP

Vandaag 01-05-2015 ongevraagd ontvangen een z.g.n. donateurskaar van Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Bij nader bestudering blijkt deze organisatie geen CBF keurmerk te beschikken.
Vraag? Moet ik hun post terugsturen of links laten liggen. Melding is ook CBF door gegeven.
Mvg.

Mijn privé gegevens uit hun systeem verwijderen. Ik ken de organisatie niet en helemaal geen toestemming voor gegeven.Hoe komen ze in hemelsnaam aan mijn adres?

Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds
    In reactie op uw schrijven kunnen wij u als volgt berichten:
    Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds streeft naar een wereld waar de gevallen van kanker die te voorkomen zijn, ook voorkomen worden.Wij sturen, stimuleren en financieren innovatief en vooraanstaand wetenschappelijk onderzoek wereldwijd gericht op de preventie en overleving van kanker door middel van voeding, gewicht en lichaamsbeweging en helpen mensen keuzes te maken in hun leefstijl die het risico op kanker kunnen verlagen.
    Voor ons belangrijke werk zijn wij grotendeels afhankelijk van giften. U heeft de donateurskaart ontvangen omdat wij in het verleden van u donaties hebben mogen ontvangen en u derhalve als donateur in ons systeem geregistreerd staat. Daarom betreuren wij het zeer dat u uit ons systeem verwijderd wilt worden maar zullen uiteraard aan uw wens gehoor geven.In uw klacht verwijst u ook naar het CBF-Keur. Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds heeft in 2003 op eigen initiatief het CBF-Keur van de particuliere organisatie Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) aangevraagd en verkregen. In 2013 hebben wij een nieuwe overeenkomst aangeboden gekregen van het CBF ter verlenging van ons CBF-Keur. Na zorgvuldige evaluatie van de periode dat we aangesloten waren bij het CBF, de toegevoegde waarde van het CBF-Keur en de kosten die hieraan zijn verbonden heeft het Wereld Kanker Onderzoek Fonds aan het CBF meegedeeld het keurmerk niet langer op prijs te stellen en dat we de nieuwe overeenkomst niet aangaan.Verantwoording en transparantie zijn kernbegrippen voor het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Wij nemen onze verantwoordelijkheid naar onze donateurs en andere belanghebbenden uiterst serieus. Elk jaar brengen wij een uitgebreid jaarverslag uit waarin we verantwoording afleggen over onze activiteiten, inkomsten, bestedingen, resultaten en toekomstplannen. Dit jaarverslag, inclusief jaarrekening, wordt gecontroleerd door een externe accountant. Download ons nieuwste jaarverslag via www.wkof.nl.

Ook een klacht indienen over Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds?