Klacht Stichting Woongoed 2-duizend: Ongezonde overhitting woning

happy Niet opgelost
eni56

ongezonde, onhoudbare hitte in huurwoning. Ik woon in een huurwoning, super geïsoleerd. Ik heb deze woning gekozen omdat ik een hersenletsel heb na cva waardoor ik heel snel overprikkeld raak . Het betreft een appartement wat in een oude school is gehuisvest, met de ramen en een grote tuindeur, die een oude school karakteriseren op het oosten. Wat betekent dat er smorgens vanaf 06. 00 uur de zon vol opstaat tot en met half 3 in de middag. Dat geldt ook voor het slaapvertrek. De plafonds zijn op het hoogste punt 5 meter 50. In de woonkamer ongeveer vier en een halve meter. Voor twee ramen zijn screens geplaatst die de zon moeten weren, deze zijn echter van dusdanige kwaliteit dat het hooguit 2 graden buiten houdt. Voor de hoge tuindeuren is geen screen bevestigd. Een mobiele airco heeft te weinig capaciteiten om de ruimte te koelen. Ik mag geen vaste airco aanbrengen, evenmin rolluiken of zonneschermen. Men heeft me wel een screen aangeboden voor de tuindeuren met een huurverhoging van 5 euro per maand. De huur is hier 708 euro incl. servicekosten.

Volgens de reactie op mijn aandurende klacht hierover geeft de woningstichting als antwoord dat dit tot deze woningen behoort en er geen andere opties zijn dan die ene screen. sommigen hebben hier de bewuste screen laten plaatsen en geven aan dat het een "druppel is op de gloeiende plaat". het scheelt 1 graad.
In de ochtend is het hier nu (en ik ben me bewust van de warmte die nu extreem is, 30 graden, gemeten om 08.00 uur. nu om 10.30 uur 32. In de avond om 23.00 uur 37 graden.
Daarbij komt nog dat de thermostaat nooit lager gedraaid kan worden dan 18 graden, vanwege het trage systeem van de vloerverwarming.

Ik heb de klacht al meerdere malen onder de aandacht gebracht. Voor mij was het nieuw te horen dat dit een normaal fenomeen zou zijn bij zulke goed geïsoleerde woningen.

Als ik dit geweten had.(nooit over geïnformeerd) dan had ik met mijn letsel deze woning nooit aanvaard. Ik ben afhankelijk van mijn woning, vanwege mijn letsel kan ik helaas niet naar zwembaden etc. Ik mag niet meer autorijden.
Hiervan is men op de hoogte maar dit laatste wordt totaal genegeerd.

Plaatsen van zonneschermen of het mogen plaatsen van een vaste airco.

Wij vinden dat Stichting Woongoed 2-duizend hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

eni56
Helaas geen reactie en geen oplossing

Ook een klacht indienen over Stichting Woongoed 2-duizend?