Klacht Stipte: Stipte, was ik er maar nooit mee in zee gegaan!

Harry

Stipte/scarlet is een slecht functionerend bedrijf, waar in het geheel geen structuur in zit. Een klantenservice die alleen maar door kan geven, en aan horen, maar niets echt voor je kunnen doen. Ze zitten nu langer bij de telefoon, maar dit heeft geen meer waarde. Technische dienst (bij aansluitproblemen) is niet door te verbinden en je kan dus telkens een paar dagen na contact te hebben gehad op antwoord wachten. Maar wel al gepeperde rekening sturen, die in zijn geheel niet kloppen. Abonnement gaat draaien als je het modem geleverd krijgt, ook al kan je het niet aansluiten omdat je wacht op monteur, of wacht op een oplossing van de technische dienst om zaken bij hun in de computer goed te zetten. Ze werken in de avond niet en niet in het weekend. Het duurt gemiddeld een kwartier voordat je iemand aan de lijn hebt. En natuurlijk kan je er niet meer vanaf. Ook al kunnen zij het alles niet in een keer goed leveren. We moeten het niet in ons hoofd halen te laat te betalen,

Omdat er al van alles fout is gegaan, liefs vandaag er nog vanaf dan morgen. Want vanaf het begin zijn er al dingen mis gegaan. En de angst dat ze teveel geld van je aftroggelen is heel groot, met de dwangbrieven er meteen achteraan. Want zelf herberekeningen van Stipte kloppen niet, en worden de maand erna verrekend. Het vertrouwen in dit bedrijf is tot een nul punt gedaald. En de telefoonkosten lopen ook aardig op, vooral omdat je eerst een lang verhaal moet afluisteren. En dan is Stipte niet goedkoop met de belkosten.
Vandaag werd mij verteld door de klantenservice dat er nu abonnementen afgesloten worden met gratis monteur, maar die zijn wel weer duurder. Hoezo gratis?!

Stipte
    Eerder vanochtend bent u gebeld door de internet helpdesk naar aanleiding van uw terugbelverzoek. Uit het klantaccount blijkt dat alles werkt en dat u naar tevredenheid bent geholpen.Voor de volledigheid hebben wij de crediteringen nog even nagezien. Er is een creditfactuur aangemaakt van €118,05 en deze is weggeboekt tegen de factuur waarvan u een deel heeft betaald. Op de volgende factuur wordt nog eens €30,19 excl. btw (€36,53 incl. btw) verrekend. Volgens onze berekeningen klopt dit. M.b.t. het abonnement met de monteur, het volgende. Dit abonnement is inderdaad duurder maar ook een stuk uitgebreider. Vooral het zenderaanbod is een stuk uitgebreider.U heeft telefonisch aangegeven dat e.e.a. naar tevredenheid is afgehandeld.
    Harry
    Ik ben blij dat het nu werkt en bedank de twee laatste medewerkers. Jammer dat er toch nog zoiets gezegd werd van dat ik iedere keer het wachtwoord fout zou hebben ingevuld. Terwijl ik het bijna helemaal uit mijn hoofd ken.
    Ik accepteer dat het nu werkt, maar accepteer niet hoe makkelijk Stipte zich er van afmaakt. Want het heeft ontzettend lang geduurd voordat het werkte. en het is nog even afwachten wat al die telefoontjes en wisseling van abonnement en apparatuur nog gaat kosten.
    Harry
    Er wordt verder niet gereageerd! In orde is in orde, wat er ook gebeurd is en of hoelang, Dat maakt bij hen niets uit, zo te merken. Wel werd ik gebeld over een nieuw glasvezel abonnement. Weer uitgebreider en dus ook duurder. Aangegeven dat ik blij was dat het uiteindelijk werkte. De informatievoorziening van het pakket is ook heel slecht. Kan veel beter. Je kan beter niet van pakket veranderen bij dezelfde firma. Dan maar iedere keer overstappen.
    Stipte
    We vinden het vervelend dat u nog altijd niet tevreden bent over de afwikkeling van uw vragen. We zien dat er een aantal crediteringen zijn toegepast. We verzoeken u dan ook om concreter aan te geven wat u op dit moment nog van ons verwacht. Uiteraard zullen we dan kijken wat we kunnen doen.
    Harry
    Heel concreet wilt u het hebben! Vanaf het begin heb ik aangegeven (u werkt heel erg langs elkaar heen, verbeter punt!) (1)nieuwe correcte facturen te zien. En niet wat u telkens doet crediteringen op nieuwe facturen toepassen! (2)En vooral toegeven dat het een rotzooitje is geweest en dat u voor een paar weken het nieuwe product aan mij aangeboden niet hebt kunnen leveren! Volgens u eerst wel monteur, dan weer niet. Apparatuur gedeeltelijk maar geleverd etc. (3) tegemoetkoming financieel!
    Stipte
    1. Wij kunnen helaas geen facturen laten vervallen en deze aangepast en opnieuw versturen.
    2. Volgens mij hebben wij dat gedaan, resulterend in crediteringen. Maar voor de volledigheid: we betreuren hoe de oplevering verlopen is.
    3. Met name op dit punt vragen wij een concreet verzoek. Er is nu bijna 150 euro gecrediteerd. Wat verwacht u op dit punt nog van ons.
    Harry
    Ik wil als laatste een garantie van u dat de rekeningen die gaan volgen in dit jaarcontract zeker niet veel hoger zullen zijn (door verrekeningen van u rondom deze ellende die nog zouden kunnen komen???) dan € 70,05 incl. btw. Dit is het oude scarlet pakket van € 64,95 incl. btw en 300 belminuten a € 5,08. Natuurlijk zijn kosten voor bijvoorbeeld meer dan 300 belminuten en gebruik van bijvoorbeeld videoland wel voor mijn eigen rekening..
    Harry
    Ik heb al eerder aangegeven dat het pakket heel rommelig naar mij toegekomen is! U betreurt dit in uw vorige reactie dan ook. Nu las ik in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing van de aminet M540 PVR set-top box dat ik nog een aparte handleiding toegezonden moet krijgen waarin uitgelegd staat hoe de verschillende diensten en services zoals videoland ook voor mij beschikbaar zullen zijn. Hier kan ik dus ook geen geen gebruik van maken!? Alleen brief ontvangen rondom het modem!
    Stipte
    Afhankelijk van uw belgedrag e.d. kunnen wij geen vaste factuurbedragen stellen, zoals u zelf ook al aangeeft. Het basisabonnement zal in ieder geval niet boven het bedrag uitkomen dat u aangeeft.U kunt met een Amino M540 gebruik maken van alle diensten. U kunt alle handleidingen hier nazien: https://wiki.stipte.nl/index.php?title=Technische_informatie_Scarlet_Interactieve_TV_%28Set-Top_box_Amino_M540_of_Amino_A140%29
    Stipte
    We gaan ervan uit dat hiermee alle vragen zijn beantwoord.,
    Harry
    Ik ga maar van het beste uit! Blijf vraagtekens houden wat betreft het functioneren van Stipte.
    Tot nu toe nog steeds spijt dat ik met hun wat betreft mijn huidige abonnement met hun in zee ben gegaan.

Harry

Ook een klacht indienen over Stipte?