Klacht Stipte: Vertraagde levering wegens verkeerde interpretatie van de bedenktijd

Bihon

Beste Stipte,

Bedankt voor uw snelle reactie, maar helaas is het niet mogelijk mijn eerste klacht te updaten. ( https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/stipte/klachten/verkeerde-inerpretatie-van-de-bedenktijd./details?complaintId=7f355cc1-b4e4-4f96-b42c-ed36d78cb45b )
Ik zie dat u zelfvertrouwen heeft met uw stelling dat "de bedenktijd in gaat vanaf uw bestelling en niet vanaf de oplevering". Veel bedrijven proberen de wet te omzeilen met de achterliggende gedachte dat de bedenktijd betrekking heeft op impulsieve aankopen. Dit is echter niet zo. De wet is hier duidelijk:
"14 dagen bedenktijd bij aankoop

Bij online aankopen, aankopen op straat of aan de deur hebben consumenten 14 dagen bedenktijd. Ook bij een koop via de telefoon geldt deze bedenktijd. Is het product niet wat de consument had verwacht? Dan kan hij tijdens deze 14 dagen het product zonder opgaaf van reden terugsturen. Hij krijgt z’n geld daarna terug."

Dus het product moet voldoen aan de verwachtingen, dit is de bedoeling achter de regeling. Anders zou elk bedrijf een product pas leveren na het verstrekken van de bedenktijd.

Laat mij u eraan herinneren dat u in dit geval ook een tv receiver levert, dus een product. Voor de wet is het niet belangrijk of dit een koopproduct is of het product in bruikleen wordt geleverd.
Denkt u nog steeds anders? Deze vonnis van de rechter is vrij duidelijk:
"Bedenktijd gaat pas in nadat de aanbieder van de diensten de benodigde apparatuur heeft geleverd en toegang heeft verleend op haar netwerk."

Mijn bedoeling was eigenlijk niet om een argument te voeren over de bedenktijd, maar ik erger me veel over de vertraging in levering door de verkeerde interpretatie van de wet.
U moet begrijpen dat u nog steeds gedaagd kunt worden ongeacht uw vertraagde levering.

Snelle levering

Stipte
    Geachte heer/mevrouw Senad,

Bedankt voor uw terugkoppeling. Echter willen we u hiervoor verwijzen naar https://www.acm.nl/nl/bedenktijd. U neemt een dienstverlening van een provider en hiervoor gelden andere regels.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Stipte

Ook een klacht indienen over Stipte?