Klacht Stipte: Zelfs opzegging verloopt stroef
Details
Klacht
Stipte stuurde mij - na opzegging van mijn abonnement in verband met véél slechte ervaringen - begin december een retourbox om hun apparatuur terug te zenden. Na talloze frustrerende mailwisselingen (zonder gepast antwoord) zend ik deze informatie graag via de Consumentenbond:De retourbox bevat een Kiala-retoursticker terwijl dit bedrijf niet meer bestaat! Ik heb jullie dit inmiddels driemaal gemaild aan Stipte, met de boodschap dat dit pakket bij inlevering bij het postkantoor wordt geweigerd en het verzoek een alternatieve retour-oplossing te verzinnen... Stipte blijft op elke mail antwoorden dat Kiala van UPS is en het pakket geaccepteerd dient te worden, ondanks dat mijn (enige) boodschap dat dit in de praktijk niet het geval blijkt te zijn. Daarbij: Wie stuurt ook een retoursticker van een bedrijf dat niet meer bestaat?!
Stipte toont opnieuw blijk dat ze mijn mail niet serieus nemen en niet adequaat antwoorden. Een ander voorbeeld:
In hun begeleidende 'afscheidsbrief' is 70% gevuld met een overzicht van Stipte-apparatuur met 'vervangingswaarde', waarvan onduidelijk is wat deze apparatuur überhaupt inhoudt (wat is het verschil tussen DTV van 75 euro en iTV van 140 euro?') en is het mij niet duidelijk of ik al deze apparatuur überhaupt heb ontvangen of dat het enkel een 'algemeen' overzicht is van apparatuur dit Stipte beschikbaar heeft. Een antwoord op beide vragen heb ik nooit mogen ontvangen: dit was enkel (ik citeer de volledige mail): "Dank u voor de melding. We zullen dit meenemen in de administratie."
Daarnaast duurt het opnieuw DAGEN om een antwoord te sturen. Een directe reply op een dergelijke 'kul-mail' kan vervolgens weer 2 dagen duren om te beantwoorden... en dat op hele simpele vragen zoals het verzoek om mij een alternatief retouretiket te sturen, wat het verschil is tussen DTV en iTV etc...
Er gaat hier structureel iets mis.
Gewenste oplossing
Ik ontvang graag van jullie een passende oplossing! Drie mails met de boodschap dat ik mijn pakket bij UPS (met een Kiala sticker) moet retourneren is in mijn ogen niet afdoende.
(Gelukkig) heb ik mijn abonnement reeds opgezegd. Maar ik wens dat Stipte zijn klanten serieus neemt en aandacht besteed aan de communicatie met klanten wanneer zij een vraag en/of klacht hebben. Met een reactie van één zin is men niet geholpen... al helemaal niet als het geen inhoudelijk antwoord is en blijk geeft dat men de mail niet goed gelezen heeft. Dit is bovendien geen incident...
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.