Klacht Stipte: Zelfs opzegging verloopt stroef

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 289020
Gebruiker
J.Ver
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Stipte stuurde mij - na opzegging van mijn abonnement in verband met véél slechte ervaringen - begin december een retourbox om hun apparatuur terug te zenden. Na talloze frustrerende mailwisselingen (zonder gepast antwoord) zend ik deze informatie graag via de Consumentenbond:

De retourbox bevat een Kiala-retoursticker terwijl dit bedrijf niet meer bestaat! Ik heb jullie dit inmiddels driemaal gemaild aan Stipte, met de boodschap dat dit pakket bij inlevering bij het postkantoor wordt geweigerd en het verzoek een alternatieve retour-oplossing te verzinnen... Stipte blijft op elke mail antwoorden dat Kiala van UPS is en het pakket geaccepteerd dient te worden, ondanks dat mijn (enige) boodschap dat dit in de praktijk niet het geval blijkt te zijn. Daarbij: Wie stuurt ook een retoursticker van een bedrijf dat niet meer bestaat?!

Stipte toont opnieuw blijk dat ze mijn mail niet serieus nemen en niet adequaat antwoorden. Een ander voorbeeld:

In hun begeleidende 'afscheidsbrief' is 70% gevuld met een overzicht van Stipte-apparatuur met 'vervangingswaarde', waarvan onduidelijk is wat deze apparatuur überhaupt inhoudt (wat is het verschil tussen DTV van 75 euro en iTV van 140 euro?') en is het mij niet duidelijk of ik al deze apparatuur überhaupt heb ontvangen of dat het enkel een 'algemeen' overzicht is van apparatuur dit Stipte beschikbaar heeft. Een antwoord op beide vragen heb ik nooit mogen ontvangen: dit was enkel (ik citeer de volledige mail): "Dank u voor de melding. We zullen dit meenemen in de administratie."

Daarnaast duurt het opnieuw DAGEN om een antwoord te sturen. Een directe reply op een dergelijke 'kul-mail' kan vervolgens weer 2 dagen duren om te beantwoorden... en dat op hele simpele vragen zoals het verzoek om mij een alternatief retouretiket te sturen, wat het verschil is tussen DTV en iTV etc...

Er gaat hier structureel iets mis.

Gewenste oplossing


Ik ontvang graag van jullie een passende oplossing! Drie mails met de boodschap dat ik mijn pakket bij UPS (met een Kiala sticker) moet retourneren is in mijn ogen niet afdoende.

(Gelukkig) heb ik mijn abonnement reeds opgezegd. Maar ik wens dat Stipte zijn klanten serieus neemt en aandacht besteed aan de communicatie met klanten wanneer zij een vraag en/of klacht hebben. Met een reactie van één zin is men niet geholpen... al helemaal niet als het geen inhoudelijk antwoord is en blijk geeft dat men de mail niet goed gelezen heeft. Dit is bovendien geen incident...
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    J.Ver
    Datum
    Heb gemaild (4x), gebeld (45 min in de wacht gestaan om te horen dat ze me niet direct kunnen helpen), proberen te bereiken via hun Facebooksite en via Messenger... maar geen respons en de belofte dat ik dezelfde dag zou worden teruggebeld is niet nagekomen.

    Uiteindelijk een mail gestuurd met de boodschap dat dit mijn laatste bericht aan Stipte was. Ik heb voldoende moeite gedaan... ze mogen het pakket komen halen.

    Met een dergelijke 'dreiging' de volgende mail ontvagen
  2. Auteur
    J.Ver
    Datum
    "Excuses! We hebben inmiddels een antwoordnummer voor u."

    Dit was de hele mail. Na al die pogingen om ze te bereiken en alle niet nagekomen beloften... er is een oplossing, maar ik had een oprechter excuus verwacht. Het is geen incident.

    Jullie omgang met klanten is schandalig! Ik ken geen enkel bedrijf dat hierin zo slecht is als Stipte. Een reactie van jullie, hier op deze site en op dit bericht, lijkt mij gepast maar zal niet gebeuren...

    Ik verwijs iedereen graag naar de Facebook site van Stipte om meer klantervaringen op dit gebied te zien...

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Stipte?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen