Klacht Stomerij Klement: Onredelijk lage vergoeding voor het onherstelbaar beschadigen van 3 jasjes

J. Dijkema

Stomerij Klement heeft 3 witte jasjes (2xBoss,1x Reiss) met een gezamenlijke nieuwwaarde van ongeveer 900 euro volledig onbruikbaar gemaakt door het meewassen van een balpen. Als vergoeding wil de stomerij, ook nadat ik gewezen heb op een uitpraak van een geschillencommissie in een vergelijkbare zaak, niet meer vergoeden dan 300 euro. Ik heb aangegeven genoegen te willen nemen met 600 euro, maar zeker niet minder. Daarbij heb ik o.a. gebruik gemaakt van de genoemde uitspraak waarbij 75% van de de nieuwwaarde van het beschadigde kledingstuk (jasje behorend bij een kostuum) is vergoed bij een ouderdom van 2 jaar. De jasjes hebben een ouderdom van 1-2,5 jaar. Uitgaande van 900 euro kom ik uit op een vergoeding conform de uitspraak van 675 euro. Stomerij Klement blijft bij haar standpunt dat ze slechts 300 euro willen vergoeden. Daarvoor kan net één nieuw jasje worden gekocht. Ik heb een representatieve functie en gebruik de jasjes voor mijn werk. Ik ben nu genoodzaakt in één keer drie nieuwe jasjes te kopen. Stomerij Klement vindt ook dat geen reden om de vergoeding aan te passen. Voor de laatste reactie heb ik 3 mailtjes moeten versturen alvorens dezelfde reactie te ontvangen als voordien. Ik vind dit niet passen bij een zaak die als slogan op de website heeft: Behandel de spullen van iemand anders alsof het je eigen spullen zijn. Als dat zo is, dan moet je als het eens een keer fout gaat deze slogan ook toepassen op de hoogte van de vergoeding.

Een billijke en redelijke vergoeding van minimaal 600 euro ter compensatie voor het onbruikbaar maken van 3 jasjes.

Beste stomerij wasserij Klement te Amersfoort,
    Wilt us aub reageren op mijn klacht op klachtenkompas? Of kunt u anders in ieder geval melden bij welke branche-oarganisatie u bent aangesloten voor een gang naar de geschillencommissie?

J. Dijkema
Klement heeft er gekozen zich niet te registreren en niet te reageren. Triest en toont aan dat dit bedrijf niet klantvriendelijk is. Ons rest niet anders dan het veel te lage bod te accepteren, want voor zover wij weten kunnen we het niet voorleggen bij een geschillencommissie.

Ook een klacht indienen over Stomerij Klement?