Klacht Store.hp.com: Na 6 maanden nog steeds een kapotte laptop
Details
Klacht
Op 31-10-2018 heb ik een laptop gekocht (niet de minste van 1200 euro) op de HP Store NL die helaas kapot bleek te zijn. Verschillende blue screens, niet kunnen multitasken, vastlopen, niet willen opstarten, alles stotteren en zo nog wel wat. Dit is een probleem, omdat ik deze ook voor mijn werk gebruik en mijn oude laptop moest vervangen, omdat deze, jawel....kapot is.Contact gezocht met de klantenservice via de chat en in de aankomende weken uitvoerig alle stappen doorlopen die ze verplicht zijn te maken. Drivers en firmware updaten, benchmarks draaien, hardware en software testen en weet ik wat allemaal en zelfs een schone installatie van Windows 10. Dit heeft allemaal niet geholpen en hielp me al helemaal niet mee met mijn werk.
Kom ik bij een andere afdeling terecht die ook nog een flink aantal stappen met me moet doornemen (waarvan er een aantal al gedaan waren), om vervolgens te concluderen dat hij gerepareerd zal moeten worden (joh).
Op dit punt zit ik al een aantal maanden met kapotte laptop en ben ik heel die rot laptop al ontzettend beu. Maar ik moet nog even wachten op de monteur. Deze komt, vervangt het moederbord, maar helaas, nog steeds kapot. Weer klantenservice, WEER een aantal stappen doorlopen die al gedaan waren (drivers, benchmark etc.).
Al blijf je vriendelijk tegen die persoon aan de lijn, vanbinnen heb ik het helemaal gehad met HP. Ik had al vaker gevraagd of ik niet gewoon een nieuwe kon krijgen, want had tijdens mijn eerste contact met HP al verteld dat ik hier niet zo veel tijd voor heb namelijk. Ik ben 3 dagen in de week een alleenstaande vader van 2 erg kleintjes, gebruik de laptop voor mijn werk en heb ook wat gezondheidsproblemen. Dit is geen zielig verhaal, maar heb maar een beetje tijd hiervoor en niet die vele vele uren over de laatste 6 maanden!
Dan weer wachten op de monteur. Deze zou volgens de persoon aan de lijn weer een nieuw moederbord plaatsen, mét videokaart. Dit vond ik raar, want dit was pas gedaan. Nee, enkel de moederbord, niet de videokaart. Nog steeds raar, want de videokaart zit vast op het moederbord, dus zijn niet los te vervangen.
Whatever. Komt de monteur met een nieuw ram geheugen. 1 van 4gb welteverstaan en niet 2 van 4gb die ik in mijn laptop heb. Foutje, maar ja...welke dan vervangen? Ienemienemutte, die wordt het. Laptop aan? Yes. De groetjes.
Savonds neem ik de laptop in gebruik en crashed direct. Dit was eergisteren en het mooiste komt nog. Sindsdien start hij helemaal niet meer op!
Gewenste oplossing
Ik wil een nieuwe laptop of mijn geld terug. Ik heb hier al zo belachelijk veel tijd en energie in gestoken, waarvan ik in het begin al zei dit niet te hebben, ik wil niet nogmaals moeten wachten, geduldig zijn en begrip tonen. Weer contact hebben me de klantenservice, weer wachten op de monteur, hopend dat het deze keer wel opgelost wordt, en indien dit niet het geval is, dat het (zoals gezegd) het naar een specialisten afdeling moet, die dan weer een hun plasje er over gaan doen en dan etc etc etc. Ik heb al 6 maanden een laptop die kapot is, dit heeft mij vreselijk veel ergenis gegeven en tijd gekost. Ik heb er vele uren aan besteed en medewerking verleend om het volgens jullie protocol op te lossen en ik ben er nu klaar mee. Ik heb al genoeg op mijn bord en andere prioriteiten in mijn leven, om deze mangelmolen voor een laptop er ook nog eens bij te krijgen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.