Klacht Strato.nl: Eenzijdige en plotselinge beëindiging van de ondersteuning van je website-template.
Details
Klacht
Begin 2016 heb ik gekozen om bij STRATO een website-provider-pakket aan te schaffen, aangezien ik van plan was een eigen website te beginnen. Dat is ook gelukt en vanaf april 2016 tot en met medio september 2017 heb ik meer dan 300 verhalen op die website gepubliceerd. Het eind was -dacht ik- nog lang niet in zicht, want de geboden limiet -waar ik uiteraard voor betaalde- was een maximaal van 1000 verhalen. Dus nog ongeveer 700 te gaan, dacht ik.Tot STRATO me in sept.2017 ervan op de hoogte bracht dat de ondersteuning van de door mij gebruikte template gestopt zou worden per 4-10-2017. Geen vraag of ik me daarmee zou kunnen verenigen, nee, ... "we gaan ermee stoppen" ! M'n website zou blijven bestaan en toegankelijk blijven, maar alleen voor bezoekers. Ik kon er plots geen letter meer aan veranderen, niets meer aan toevoegen en niets meer verbeteren. Alsof de wielen plotseling onder m'n wagen werden weg gejat.
Ik ben inmiddels bezig met het -moeizame- opstarten van een andere website, maar voel nog zeer grote boosheid en frustratie over het volkomen eenzijdige karakter van deze door STRATO door gevoerde handeling. Ik had een prachtige website, maar krijg die niet meer terug omdat de destijds door mij gebruikte template niet meer beschikbaar is. De 'links' binnen die bestaande website werken ook nu niet eens meer, dus die website is al gehandicapt en werd al ernstig gekortwiekt.
Gewenste oplossing
Ik wil erg graag zo snel mogelijk het gebruik van die template bij STRATO terug. Tot ik zelf aan geef dat ik er geen gebruik meer van wil maken. Het is m.i. niet aan Strato om één-zijdig te bepalen wat er gebeurt met door hen aangeboden voorzieningen en producten, waar betalende klanten grootscheeps gebruik van maken. Geen enkele leverancier van producten kan een klant zo plotseling in de kou laten staan en tevreden proberen te houden met de woorden ... kies maar een andere template.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.