Klacht Strato.nl: Strato heeft waardevolle gegevens verwijderd zonder geldige reden.

Begin juli heb ik voor een vriend van mij een server gehost bij Strato. Mijn vriend wilde met zijn bedrijf remote werken, zoals iedereen tegenwoordig. Strato leek mij een goede keuze aangezien het de grootste van NL is. Belangrijk om te vermelden is dat wij beide woonachtig zijn op Curacao.

Enkele weken geleden kon ik niet meer inloggen in onze server. Ik bel strato en ze wilde mij niet helpen omdat het abbonement niet op mijn naam staat, maar op die van mijn vriend. Ik had een service-pin nodig, of ik moest mijn vriend zijn legitimatie + KvK op laten sturen ter verificatie. Zo gezegd zo gedaan.

Ik bel op, met het verhaal dat mijn vriend de verzochte stukken heeft opgestuurd en dat ik nu wel graag wil weten waarom ik niet meer kan inloggen. De medewerker van Strato vertelde mij dat mijn vriend 2 betalingen achterliep. één van 104 euro per maand + 30 aansluitkosten en de maand daarop van 104 euro.

Ik ben met dit verhaal terug gegaan naar mijn vriend, die mij kon laten zien dat hij netjes optijd betaald heeft via een ING rekening. Ik heb strato weer gebeld en zij vertelde mij dat ik te laat was.. de backup wordt 28 dagen bewaard en deze is gister 16-10 verstreken. Met andere woorden: alles is weg.

Tot slot wil ik 'alles' nog even definieren, het gaat hier om circa 40 uur werk x130 euro per uur. 43 RDS CAL licenties van $200 per stuk en natuurlijk de bedrijfscontiuniteit die nu al enkele weken spaak loopt. Alleen de aantoonbare schade is dus al 13.800 euro.

Wij hebben niets fout gedaan, er is een overeenkomst aangegaan en er is netjes optijd betaald. Dat strato dat niet binnen heeft gekregen, of intern niet goed verwerkt kan ik niets aan doen.

Het gaat hier om het klantnummer: 76976812 op naam van Danny Ruiter
druiter@conciliumbv.com
Concilium International BV

Ik zou graag zien dat strato ons schadevrij stelt, of in de vorm van een backup (ik ga er vanuit dat zo'n grote organisatie niet op één backup draait) of in de vorm van geld (13.800 euro)

De diensten zullen wij daar niet voortzetten, dus daar hoeft niet over gesproken te worden. Wij kunnen geen bedrijfsvoering leiden op formatatie na één late of foutieve betaling.

Nog geen reactie ontvangen van klachtenkompas of strato

Ook een klacht indienen over Strato.nl?