Klacht Studentaanhuis.nl: Foutieve installatie Windows 10 wordt niet kosteloos hersteld

content Niet opgelost
J.M. Kroon

Een kennis van mij heeft in januari 2016 op haar laptop (die ze zeer weinig gebruikt) een Windows 10 en een Office installatie laten uitvoeren.
Afgelopen week was ze ineens bestanden kwijt en verscheen bij het opstarten een keuze: Windows 10 starten of Windows 7 herstellen. Vreemd.
Bij een specialist gevraagd wat de oorzaak kan zijn. Deze constateerde direct dat er een 32-bit installatie was gedaan in plaats van een 64-bit installatie. Het zou niet uit te sluiten zijn dat het een met het ander te maken heeft.
Studentaanhuis gebeld en gevraagd of deze foutieve installatie alsnog hersteld kan worden. Dat kan maar als ik vraag of dat kosteloos kan, is het antwoord negatief: Alsnog de juiste installatie kan, maar wel tegen betaling. Er wordt verwezen naar de algemene voorwaarden en er wordt gesuggereerd dat er in de tussentijd "van alles met de laptop gedaan kan zijn". Dat mijn kennis de laptop altijd thuis heeft, hem alleen gebruikt voor een ledenadministratie en er ook niet eerder een fout geconstateerd kon worden (je vraagt hulp omdat je iets zelf niet kunt èn er trad niet eerder een storing op) doet niet ter zake.
Op mijn verweer dat algemene voorwaarden alleen (kunnen) gelden als er ook correcte diensten zijn verleend wordt verder niet gereageerd.

Alsnog kosteloos een correcte installatie van Windows 10 en indien mogelijk herstel van de ontstane storing.

J.M. Kroon

Als het goed is komt er morgen iemand langs om de klacht op te lossen.,
    ik ga er van uit dat het dan goed komt,
    groet Hans
    J.M. Kroon
    Student thuis gehad. Hij was de installatie CD van Windows 10 vergeten. Heeft toen een herstelactie uitgevoerd. Die is goed verlopen, maar helaas konden we hierna de productcode van Office 2013 niet meer achterhalen....
    Heb nu dus ineens een extra probleem; met Microsoft omdat die alleen een productcode geven als je met de juiste accountgegevens inlogt. En je raadt het al: die zijn destijds maar één keer gebruikt bij installatie door, jawel, Studentaanhuis. Mijn kennis kan er niets meer over vinden, maar heeft wel de betalingsgegevens. Daar kan Microsoft niets mee, wat erg vreemd is.
    Kortom: we zijn nog niet klaar.
    J.M. Kroon
    12 oktober gebeld door Studentaanhuis. Ze zijn bereid alsnog naar een oplossing te zoeken voor de licentiekwestie, omdat Office destijds ook door hen is geïnstalleerd. Klinkt goed, dus ik ben benieuwd of hier nog een oplossing voor komt.
    Microsoft reageert helemaal niet, dus voorlopig maakt Studentaanhuis al een boel goed. Hoop dat het lukt!
    J.M. Kroon
    Helaas niets meer gehoord.

J.M. Kroon
Studentaanhuis heeft kosteloos een herstelactie voor Windows uitgevoerd. Helaas is de licentiecode voor Office niet meer te achterhalen en hier is geen oplossing voor.

Ook een klacht indienen over Studentaanhuis.nl?