Opgelost door StudentenKarwei: Verhuisbedrijf veroorzaakt schade en extra kosten, geeft vervolgens niet meer thuis.

content Opgelost
M. Leiden

Op 24 feb 2017 ben ik verhuisd met behulp Studentenkarwei uit Den Haag. Tijdens de verhuizing gaven de verhuizers aan dat ik beter een verhuislift had laten komen via het verhuisbedrijf. Niet alle spullen pasten in de lift en die moesten via het trappenhuis. Daarvoor moest ik 150 (zwart) betalen. Ook moest ik de overuren betalen wanneer ze hierdoor zouden uitlopen. Toen ik vroeg of er dan niet alsnog een verhuislift kon komen, kon dit niet. Er zijn 9 overuren gemaakt tegen 150% van het normale tarief. In totaal was ik 330 euro extra kwijt voor de overuren. Deze moest ik contant afrekenen. Hieruit maak ik op dat ze hier geen belasting over betalen en overuren maken dus extra gunstig is.

Op de werkbon werd de schade genoteerd. De verhuizers gaven aan dat de glasplaat van een schilderijlijstje en van de salontafel stuk was. Ze wilden echter, ook na aandringen, alleen de glasplaat van de salontafel noteren, want dat zou voldoende zijn voor de schadevergoeding. Vervolgens kreeg ik de optie om een dealtje te in de vorm van een kleine korting op het totaalbedrag. Hiermee ben ik niet in zee gegaan, want de andere optie, de daadwerkelijke schade vergoed krijgen, leek mij redelijker. Toen de verhuizers weg waren, ontdekten we dat er nog veel meer schade was. Zo was er een plantenbak kapot en met de kapotte zijde naar de muur gezet. Er was een antieke houten stoel kapot gegaan en die hadden ze ook op dusdanige manier neergezet dat we dit pas later zagen. Dit was nog gevaarlijk, want de stoel stortte in bij het zitten. Ook was er nog lijst van een ander schilderij beschadigd. Ik baalde er van dat ik hier later zelf achter moest komen, des te meer omdat in het contract staat vermeld dat je geen schade kunt claimen die je niet direct al hebt gemeld.

De verhuizers gaf aan dat ik voor de schadevergoeding naar het kantoor moest bellen. In totaal heb ik minstens 4 keer gebeld, telkens met een aantal weken ertussen, en meerdere mailtjes gestuurd. Er werd mij van alles beloofd. Helaas zijn we nu 9 maanden verder en is de vergoeding er nooit van gekomen. Na het insturen van de foto’s en van de kosten die er gemaakt waren om de glasplaat van de salontafel (100,-) en de glazen plaat van het schilderij (60,-) te vervangen, heeft het bedrijf niets meer van zich laten horen en inmiddels zijn we tot de conclusie gekomen dat het niet uitmaakt of we bellen of mailen: het bedrijf is helemaal nooit van plan geweest om de schade te vergoeden.

Ik zou graag de 160 euro vergoed zien die ik heb uitgegeven aan de glasplaten van de salontafel en schilderij. Ook wil ik graag een vergoeding voor de schade die door de verhuizers was verstopt. Verder wil ik graag een deel van de extra kosten vergoed krijgen die door slechte informatie vanuit het verhuisbedrijf tot stand zijn gekomen.

M. Leiden
    Ik wacht nog steeds op een reactie van Studentenkarwei.