Klacht StudentsPlus Nederland: Geen bijles konden geven toch willen ze het geld incasseren

Ana

Vorige jaar heb ik voor mijn dochter een bijles aangevraagd. In het begin heb ik met ze afgesproken dat mijn dochter wil de bijles voor haar toetsen krijgen. In de maand maar 2019 hebben ze een bijles geefester. Begin van de tweede week van de maand maart hebben we contact gehad met de bijles geefster gehad. Zij heeft gezegd dat zij deze week niet in Amsterdam aanwezig is. De week daarop heeft zij gezegd dat zij zelf heeft toetsenweek en kan geen bijles geven. We konden geen een uurtje met haar regelen. Mijn dochter had ook een toets einde maart. Mijn dochter was dus in de steek gelaten. Ik heb contact met StudensPlus.nl gehad. Uitvoerig heb ik het probleem uitgelegd. Wat ze zijn in geïnterneerde, het incasseren van het geld. Veel mail uitwisseling probeer ik uit te leggen dat ze waren nalatig geweest. We betallen om een bijles te krijgen. We hoeven niet op de omstandigheden van de bijlesgever rekening mee te houden. Na veel mail heen en weer hebben ze na 6 juni geen antwoord meer gestuurd. Ik dacht na mijn laatste mail van 11 juni 2019 dat ze hebben wel begrijpen dat het hun fout is en niet van ons is. Ze dachten ook dat bij het begin van het nieuw studiejaar zouden we bij hun aankloppen weer voor een bijles. Daarom hebben ze al deze maanden niets van zich laten horen. Na het verstrekt van de eerste maand van het nieuw studiejaar zonder dat we contact met hun gemaakt hadden. Hebben ze een incassobureau ingeschakeld. Opeens kiezen ze voor een agressief incassobureau accountor.nl. Deze verhoogt ook nog het bedrag met €49,28. Dus onterecht willen ze het geld incasseren en ook kiezen ze voor agressief incassobureau.

Ze hebben hun behoeft niet waar gemaakt. We hoeven niet op de omstandigheden van de bijlesgever rekening mee te houden. Het is genoeg geweest dat mijn dochter in de kou door hun gestaan. Zij heeft nl op de bijles voor haar toets gerekend. Ik eis een excuses van hun aan mijn dochter aan te beiden en het gevraagd geld terug te draaien.

StudentsPlus Nederland
    Geachte heer Zakhari,

Op 1 maart vonden wij een bijlesgever voor uw dochter. Deze bijlesgever heeft daarna contact met u gezocht om een afspraak te maken, maar dat is niet gelukt. Rond half maart stuurden wij u hierover een bericht en u heeft daarna zelf contact gezocht met de bijlesgever. Toen bleek dat deze niet in dezelfde week nog beschikbaar was en dit heeft u ons eind maart laten weten.

Direct daarna hebben wij met u meegedacht om voor de aangevraagde uren alsnog bijles te laten plaatsvinden. De niet-gebruikte uren waren uiteraard nog in te halen in april en in te zetten met dezelfde of een andere bijlesgever die we hebben aangeboden te vinden voor u. Toen dat niet mogelijk of wenselijk bleek, hebben we aangeboden dat de aangevraagde 4 uren zelfs nog in het hele nieuwe schooljaar 2019/2020 gemaakt konden worden.

Ik hoop dat hieruit blijkt dat we weldegelijk geprobeerd hebben te zoeken naar een oplossing waarbij er gewoon bijles gegeven kon worden in de aangevraagde uren, en niet alleen uit waren op het sturen van een factuur. Uw dochter had bijles nodig. Toen dat niet mogelijk bleek in maart, hebben we aangeboden om de bijles te laten plaatsvinden in april. Toen deze oplossing niet naar uw wens was, hebben we aangeboden (een aanbod dat overigens gewoon nog steeds staat) dat uw dochter in het hele nieuwe schooljaar de uren nog kan maken.

Wij vinden het uiteraard erg vervelend dat er om wat voor reden dan ook in maart geen afspraken gemaakt konden worden met de bijlesgever. We begrijpen dat uw dochter behoefte had aan ondersteuning. Daarom hebben we meerdere malen oplossingen geboden, waardoor uw dochter wel deze ondersteuning kon krijgen. We hebben herhaaldelijk mailcontact gehad over deze zaak, naast alle herinneringen en een aanmaning. Na verloop van tijd waren we helaas genoodzaakt een en andere over te dragen aan een incassobureau.

Zoals aangegeven staat het aanbod voor het kunnen maken van de aangevraagde 4 uren nog steeds. U kunt deze uren heel het schooljaar 2019/2020 nog inzetten en we horen graag van u wanneer dit gewenst is en voor welke vakken.

StudentsPlus

Ana
Nogmaals: ze tonen hun interesse alleen maar aan het geld. Vorige studiejaar in maart heeft mijn dochter hard nodig de bijles voor haar toets. De bijlesgever was de ene week niet aanwezig en de rest van de maand heeft zelfs een toets. Het is heel duidelijk dat zij nalatigheid zijn voor het leveren van de gevraagde dienst, toch proberen ze met welke manier dan ook het geld te incasseren. Ik vraag alsnog een excuses aan mijn dochter voor wat ze door hun geleden en ze vragen het geld en ze kiezen voor een agressief incassobureau die verhoogde het bedraag met ongeveer nog een €50. Ik vraag StudentsPlus nogmaals de excuses aan te beiden en niet meer over het geld te praten.

Ook een klacht indienen over StudentsPlus Nederland?