Klacht StudentsPlus Nederland: Teveel betaald voor niet gegeven uren.

C.T.L. Bouten

In mijn optiek heb ik tijdig de bijlessen van mijn zoon opgezegd, maar blijkbaar is dit niet gebeurd want er is geen berichtgeving van.
Maar goed dan nog is het raar dat als de studente die bijles geeft geen uren opgeeft, studentsplus wel uren declareert. Er gaat dus geen enkel belletje rinkelen, waarom moet de studente dan uberhaupt een briefje invullen? Oftewel ook de student ontvangt geen cent over deze teveel betaalde uren.
Deze klacht is al eerder gemeld en dat is op zich al een reden om weer dezelfde klacht aan te geven. Het is toch te gek voor woorden dat ik al 2 maanden (mei en juni) betaal voor uren die nooit zijn gegeven? Opzeggen oke, maar als je dat vergeet, dan gaan de afschrijvingen gewoon door, terwijl de uren van de student zelf toch ook bewijs leveren van wel/geen afname?
Het gaat om 2 x 84 euro die ik teveel heb betaald en dan moet ik blij zijn dat de bijlessen vanaf juli automatisch gestopt zijn?

Ik vind het niet meer dan redelijk dat de bijles uren die ik teveel heb betaald teruggestort krijg.

StudentsPlus Nederland
    Geachte mevrouw Bouten,

Bedankt dat u de moeite genomen hebt om ook op dit platform uw ervaringen te delen. Dit biedt ons als organisatie weer een kans. Wij betreuren het dat uw ervaring met StudentsPlus uiteindelijk niet is geworden wat u ervan verwacht heeft.

De opzegging van de bijlessen is bij ons op 6 juli 2015 om 13u25 doorgekomen en daarom zijn de bijlessen stopgezet per 1 augustus, geheel conform onze (door u geaccordeerde) overeenkomst: "Een verandering van pakket of opzegging dient vóór het einde van de lopende maand via StudentsPlus' online platform of schriftelijk te worden gemeld aan StudentsPlus en zal de volgende maand in werking treden. De verandering of opzegging is pas van kracht na een schriftelijke bevestiging door StudentsPlus."

Het is bij StudentsPlus inderdaad zo, dat als er niet wordt opgezegd, dat de bijlespakketten doorlopen: "Een pakket wordt afgesloten per kalendermaand en maandelijks verlengd met de periode van een
    kalendermaand tot wederopzegging.", aldus onze overeenkomst.

De mogelijkheid om niet-gemaakte uren in te halen in de opvolgende maand biedt, gecombineerd met het iedere maand kunnen aanpassen van het bestaande pakket, voor onze klanten een zeer grote mate van flexibiliteit. Wij hebben eind maart 2015 nog telefonisch contact met u gehad, onder andere over het pakketsysteem en om te checken hoe de bijlessen bevallen.

Mijn collega heeft u op 8 juli jl. een voorstel gedaan door de 4 niet-gemaakte uren uit mei én de 4 niet-gemaakte uren uit juni mee te nemen t/m september aanstaande. Dit voorstel staat nog steeds en neemt u vooral contact met ons op via de bekende of onderstaande gegevens.

namens StudentsPlus

Maarten Crum
    Relatiebeheerder
    relatiebeheer@studentsplus.nl
    070-2629430
    C.T.L. Bouten
    Ik weet dat ik te laat ben met afmelden maar dat de facturering dan vervolgens 3 maanden doorloopt vind ik persoonlijk belachelijk. Vooral als student deze 3 maanden geen enkel uur heeft ingevuld of gedeclareerd. De student ontvangt sowieso minder dan de helft van het geld wat wij als ouder betaken. Als jullie het hebben over flexibilieit dan denk ik dat jullie wat minder rigide om mogen gaan met de opzegging.
    StudentsPlus Nederland
    Geachte mevrouw Bouten,

Wederom bedankt voor uw bericht!

De facturering heeft in uw geval niet drie maanden doorgelopen en wij hebben u in april, mei en juni meerdere malen per e-mail berichten gestuurd, waarop wij verder van u geen reactie ontvingen.

Ons afhandelvoorstel staat ook nu nog steeds en wij horen het van u.

namens StudentsPlus

Maarten Crum
    Relatiebeheerder
    relatiebeheer@studentsplus.nl
    070-2629430
    C.T.L. Bouten
    Totaal geen flexibiliteit, vooral gericht op commerciele belangen!

C.T.L. Bouten

Ook een klacht indienen over StudentsPlus Nederland?