Klacht Studystore.nl: Een tweedehans boek dat in zeer goede staat was is onterecht afgekeurd

sad Niet opgelost
#Redelijkzijn

Een boek is afgekeurd op grond van beschadigd of incompleet.

Situatie: een tweedehands boek opgestuurd/verkocht aan studystore, deze hebben ze niet geaccepteerd omdat, ik citeer: ''Onderstaand(e) boek(en) hebben wij niet geaccepteerd omdat ze beschadigd of incompleet zijn. Op onze website heb je aangegeven de afgekeurde boeken niet terug te willen ontvangen.''

De reden van afwijzing is zeer opmerkelijk, dit boek voelde als gloed nieuw. Er is niet in geschreven. De beschadiging (lees: het is een tweedehans boek) zouden eventueel enkele vouwen in de hoekjes zijn.

Ik heb vele andere boeken opgestuurd die er 'veel maar dan ook veel gebruikter en slechter aan toe waren', die allen zijn goedgekeurd.

Er is mogelijk een verkeerde conclusie getrokken, of iets met elkaar verwisseld. Graag zou ik willen dat de situatie nader wordt bekeken.

Ik wil alsnog mijn geld ontvangen voor het niet-goedgekeurde boek.
Dit boek was in uitstekende staat.

Studystore.nl
    Beste Vincent,

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is dat het boek niet is ingenomen. Ik heb even voor je gekeken en mijn collega van de retourafdeling heeft genoteerd dat het boek vochtig is geweest en daarom niet is geaccepteerd. Het betreft het boek "handboek groepsdynamica met taxatienummer 366773". Boeken die waterschade hebben/vochtig zijn geweest gaan bobbelen en deze nemen wij niet in, een ander die een tweedehands boek bij ons bestelt, accepteert zo'n boek niet, vandaar. Jij geeft aan dat je ervoor gekozen hebt om het boek niet terug te hoeven indien het niet geaccepteerd zou worden, het boek is dan ook gerecycled. ^Marlous

#Redelijkzijn
Er is waterschade vastgesteld wat bij het opsturen uiteraard nog niet het geval was. Zoals ik al aangaf: het boek was echt in een hele goede staat. Dat zou dus moeten betekenen dat het pakketje tijdens het versturen nat is geworden. Dat kan in theorie, maar zover ik weet zou PostNL normaliter een pakketje niet lang blootstellen aan water. Maar uitzonderlijke omstandigheden zijn nooit uitgesloten. --- In tijden dat klachten te veel negatieve impact hebben: ik wil benadrukken dat ik de afgelopen jaren ongeveer 10 boeken heb opgestuurd die goed verwerkt zijn. --- Ik kan mij ook vinden in de klachtenafhandeling, ook in de afwijzing i.v.m. waterschade. Behalve dat bij mij zeker er nog geen sprake was van waterschade. --

Ook een klacht indienen over Studystore.nl?