Klacht Sungevity: Onbereikbaar via telefoon en geen reactie op mailberichten.

M. Renger

In april zijn er problemen ontstaan met mijn zonnepanelen. Begin mei melding gemaakt van deze storing. 25 juni zijn die eindelijk 'gerepareerd' door Sungevity. 27 juni melding gemaakt dat van de helft van de zonnepanelen geen monitoring meer aanwezig was. Op 1 juli kreeg ik bericht dat de monitoring weer hersteld zou worden. Op 4 juli gemeld dat niet alleen de monitoring voor de helft ontbrak, maar er ook storing leek te zijn in de andere helft die nog wel werd gemonitord allemaal via service@sungevity.nl . De hele maand juli geen enkel bericht. Pas op 2 augustus kreeg ik bericht dat er inderdaad een storing was in de omvormer. Toezegging in de mail dat de monteurs langsgestuurd zouden worden. Direct gereageerd dat dat in de laatste week augustus pas zou kunnen ivm vakantie tot en met 22 augustus. Daarna nooit meer wat gehoord.
Sindsdien vele telefoontjes gedaan naar het storingsnummer. Steevast wordt de verbinding na een kwartier verbroken (en inmiddels al na vijf minuten) met de melding dat Sungevity nu niet bereikbaar is. Uit armoe geprobeerd te bellen als nieuwe klant. Gek genoeg zijn ze dan wel ineens bereikbaar. Dus eindelijk op 27 augustus kreeg ik een verkoopmedewerker. Die wist me te vertellen dat degene die mijn vraag in behandeling heeft in gesprek was, maar diezelfde dag nog zou terugbellen. Al vrij snel verbeterde hij zich en gaf aan dat dat voor eind van de week nog zou gebeuren. Dat accepteerde ik niet, omdat ik niet weer met een kluitje in het riet gestuurd wilde worden. Hij zou er druk op zetten. Tot op heden (ruim een week later) nog steeds niet van hen gehoord. ZIt nu dus al sinds begin mei met kapotte zonnepanelen waardoor de opbrenst sterk achter zal blijven (het gaat om in totaal 32 zonnepanelen, dus een substantiele opbrengst).

Vlotte afhandeling van de benodigde reparatie aan de zonnepanelen.

Sungevity
    Beste E.J. Renger,

Bedankt voor uw bericht. Dit is inderdaad niet zoals het hoort. Deze zomer heeft onze service-afdeling te kampen gehad met een capaciteitsprobleem. Daardoor heeft u inderdaad langer moeten wachten dan normaal gesproken het geval is. Via deze weg ook mijn oprechte excuses hiervoor! Ik heb uw bericht direct doorgestuurd naar uw casemanager. Hij heeft u inmiddels gesproken en deze week nog een afspraak gemaakt voor het servicebezoek. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag!

Vriendelijke groeten,
    Willemien van Sungevity
    M. Renger
    Tja inderdaad veel te laat! Inmiddels is er een monteur geweest, maar die is onverrichter zake weer weggegaan omdat ze met tweeen moesten zijn en hij maar alleen was. Hij kon dus niets doen.

Inmiddels is mijn geduld wel erg op aan het raken.

Ik ga er vanuit dat er uiterlijk morgen dan twee monteurs op de stoep staan. Nog langer wachten vind ik echt onacceptabel. Dit had al voorzien kunnen worden namelijk.
    Sungevity
    Beste meneer Renger,

Zojuist vertelde mijn collega dat het nu dan toch opgelost is. Gelukkig! Ik snap dat het heel vervelend is als een monteur onverricht ter zake weer huiswaarts keert. We dachten in eerste instantie dat de omvormer het probleem gaf, ter plaatse bleek het echter het probleem in de aansluiting van de panelen te zitten. Voor dit soort reparaties heb je inderdaad twee man nodig. De aankomende tijd houden wij ook uw systeem nauwlettend in de gaten. Totdat we zeker weten dat het weer normaal functioneert.

Mocht er nog iets zijn of heeft u een vraag, laat het ons dan vooral weten.

Hartelijke groeten,
    Willemien van Sungevity
    M. Renger
    Tja. Opgelost....Begin juli na de eerste ‘reparatie’ heb ik al gevraagd naar hoe ik de opbrengst kon monitoren. Dat zou geregeld worden door een portaal te installeren of iets dergelijks. Drie maanden wachten, maar geen inloggegevens of wat dan ook gehad. Nu wederom tweemaal gemaild nadat de reparatie was uitgevoerd, maar helaas ook na twee dagen wachten geen antwoord. Er is wel eenmaal de voicemail ingesproken, maar dat betrof alleen monitoring door jullie. Zelf wil ik uiteraard ook de opbrengst bij kunnen houden.

Ik begrijp best dat een en ander lastig is, maar het duurt allemaal zo lang. ik doe ook met bedrijven zaken waar ik gewoon keurig binnen 24 uur reactie krijg. Dat lukt bij jullie helaas zelden of nooit.

Ook een klacht indienen over Sungevity?