Klacht Sunny Cars: Auto kapot gegaan, geen vervangend vervoer gehad, taxi moeten nemen naar airport

Annemieke

Onderstaande klacht ingediend bij sunnycars, echter niet eens een ontvangstbevestiging ontvangen van hun! Ik ben nu 4 weken verder en heb nog niets gehoord van Sunnycars.
Zaterdag 14 december om 10:30 gebeld naar SOL MAR Denia ivm niet meer rijden van de auto.
SOL MAR Denia wilde wachten tot maandag voor een monteur.
We zijn toen naar SOL MAR Javea gereden met een auto die we geleend hebben. Uiteindelijk reed er een monteur achter ons aan naar de auto. Deze starte de auto en wist het toen ook niet meer. Wij hadden een andere auto geleend van een kennis aangezien we toch vakantie hadden en er nog iets van wilde maken.
De monteur heeft uiteindelijk de sleutel meegenomen aangezien ze dicht gingen. Daarna nog diverse keren gebeld met Javea, Denia en Alicante. We moesten wachten tot maandag. Ook Sunnycars gebeld. Zondag maar een taxi genomen naar het vliegveld anders misten we ook nog het vliegtuig.

Graag een passende oplossing zoals in de mail van 17 december 2013 al vermeld.
Autohuur wat we betaald hebben aan sunnycars
Transferkosten en volle tank diesel was 146,71 euro

Tevens is het schandalig wat SOL MAR rekent voor diesel.
De normale prijs diesel is € 1,34 en bij SOL MAR wordt gerekend € 88,20 : 60 = € 1,47 per liter
Hierover wordt ook nog eens BTW gerekend en komt 1 liter diesel op € 1,78 !!!!

Sunny Cars
    Beste Annemieke, Wat vervelend dat de huurauto niet reed en dat je nog altijd op een reactie wacht. Ik ben in overleg met mijn collega van de afdeling Customercare. Morgen zal ze een passende oplossing kunnen bieden. Dan kom ik er op terug. Met zonnige groet,
    Annemieke
    Beste Renske,Ik wacht het af. Ondertussen heb ik van SOL MAR een antwoord gehad (email) dat over de diesel dus geen IVA berekend wordt. Op de factuur is echter te zien dat dit wel is gebeurd. Dit is 18.52 euro. Moet ik dit zelf gaan halen in Alicante bij SOL MAR? Het wordt namelijk niet teruggestort door hun!
    Tevens heb ik nog 130 euro betaald aan taxikosten van mijn verblijfadres naar de airport omdat we geen auto hadden.Met vriendelijke groet, Annemieke
    Annemieke
    Net een email ontvangen van Sunnycars:
    Helaas moeten wij u informeren dat het ons niet lukt om de klacht binnen de termijn van 4 weken af te handelen.Wij hebben onze partner dringend verzocht ons zo snel mogelijk een definitieve reactie te sturen. Zodra wij deze hebben ontvangen, nemen wij onmiddellijk contact met u op.Tsja.........En nu? Ruim 300 euro betaald voor een hoop ellende...
    Sunny Cars
    Beste Annemieke, Mijn collega heeft opnieuw contact opgenomen met Solmar voor de extra kosten die je hebt gemaakt. Je hoeft niet zelf contact op te nemen met Solmar. Zodra wij meer antwoord hebben ontvangen, komen we er bij je op terug. Met zonnige groet,
    Sunny Cars
    Beste Annemieke,We hebben inmiddels schriftelijke reactie ontvangen van de verhuurder. Mijn collega zal per e-mail inhoudelijk reageren en de klacht afhandelen.Met zonnige groet,
    Annemieke
    In de ontvangen mail verwijt Sunnycars mij dat ik hun niet direkt op de hoogte heb gesteld. Dit is echter wel gedaan, Sunnycars vond de taxi echter prima! En wilde toen ook de telefoonkosten vergoeden. Nu stellen ze in de mail dat alleen de brandstofkosten worden vergoed en geen verdere kosten! Hierop ik ik direkt weer een mail gestuurd naar Sunnycars. Nu ben ik 2 weken verder, geen antwoord meer ontvangen EN geen brandstofkosten! SUNNYCARS..BIED GEEN OPLOSSINGEN!! SLECHT VERHUURBEDRIJF!
    Sunny Cars
    Beste Annemieke,De brandstofkosten zullen vergoed worden, echter was het rekeningnummer niet correct. U zult een email ontvangen waarin deze opnieuw aan u gevraagd wordt.Met vriendelijke groet,
    Annemieke
    Ondertussen zelf maar een nieuwe mail verstuurd aangezien ik niets hoor van SunnyCars. Totale kosten: 43 euro autohuur voor een auto waar niet de hele periode gereden mee kon worden. 40 euro transfer kosten wat niet is gebeurd. 106,71 euro brandstofkosten. 130 euro taxikosten. En een Sunny Cars wat niet op klachten reageert!
    Alle gegevens nu aan het verzamelen en dan maar uit handen gaan geven.
    Mijn advies: Sunny Cars bied geen passende oplossing en reageert slecht op klachten!