Opgelost door Sunny Cars: Borgsom autoverhuur niet mogelijk met contactloze borgsomreservering, geen beloofde 24/7 NL service

Lions#1979

Zeer slecht service, Het was bij aankomst op de vlieghaven van Barcelona niet mogelijk om de borgsom van €200 via de creditcard contactloos of op welke andere manier dan ook te betalen, het was namelijk verplicht om deze met een creditcard en fysieke pin code te betalen. Aangezien deze code nog verborgen stond op de oude gecrashte telefoon van mijn vrouw, stonden we nu met 2 kleine kinderen in paniek op de luchthaven naast een niet meewerkende baliemedewerker waar Sunny Cars zaken mee doet. Meermaals geprobeerd contact op te nemen met de 24/7 service met Nederlandstalige ondersteuning, maar ook dit is een fabeltje!!! Tot twee keer toe een gebrekkig Engels sprekende persoon gesproken die ons ook niet verder kon en wilde helpen (Bel morgen maar terug) werd ons medegedeeld. Daar stonden we dan om 23 uur in de avond zonder vervoer en nog anderhalf uur van onze bestemming verwijderd, zonder bus en of treinverbinding:-( Maar gelukkig was daar onze redder in nood, Davi van het autobedrijf SIXT.COM. Hij heeft ons zeer goed geholpen en ervoor gezorgd dat we met een mooie blauwe Opel Corsa onze vakantie konden voortzetten (contactloos de borg betaald met onze creditcard). Helaas hebben na het versturen van een mail op 18-07-23 met annulering, vandaag 28-07-23, 42 dagen later na weer contact te hebben opgenomen te horen gekregen dat we het bedrag van de gehuurde auto niet terug gaan krijgen, omdat we buiten de annuleringstermijn zaten. Dit zouden we eigenlijk binnen 30 dagen te horen krijgen, ook hier heeft Sunnycars zich weer niet aan de afspraken gehouden.
Kortom
- men belooft Nederlands sprekende service 24/7
- volledige autohuur van 500,- kwijt zonder dat we de auto konden huren
- geen / zeer slecht contact met de 24/7 service

We hadden op begrip en samenwerking gehoopt op de huurlocatie met zoals beloofde Nederlandse service dienst.
Een passende financiële afhandeling gezien wij gewoon prima in staat waren om de borg te betalen ( met creditcard), en dit een onvoorziene situatie was.
Sunny Cars heeft de volledige autohuur van 500,- teruggestort op onze rekening!

Sunny Cars
    Beste heer/mevrouw de Groot,

Bedankt voor uw review.

We vinden het vervelend dat uw autohuur niet zonnig van start is gegaan omdat u de pincode van de creditcard niet meer wist.
    Zoals in onze voorwaarden staat aangegeven dient de hoofdbestuurder in het bezit te zijn van een creditcard met pincode op zijn op haar naam. We ontvangen graag uw Sunny Cars reserveringsnummer zodat wij uw dossier erbij kunnen pakken.

Ons excuus dat u niet goed bent geholpen door ons 24/7 noodnummer, dit is inderdaad niet de service welke u had mogen verwachten.

Wij geven niet aan dat de medewerkers op de huur locatie Nederlands spreken, dit zijn vaak lokale medewerkers welke Engels spreken maar geen Nederlands. Het klopt dat ons 24/7 noodnummer wel Nederlands is, maar he;aas heeft u deze service niet gehad.

We horen graag van u.

Irene
    Beste,

Dat we geen Nederlands sprekend persoon zouden treffen op de luchthaven was ons ook wel bekend.
    Maar de 24/7 service met Nederlandstalige ondersteuning hebben we wel degelijk niet gehad. Dit was tot twee keer toe een gebrekkig engels sprekend persoon die totaal geen moeite heeft gedaan ons van dienst te zijn in deze vervelende situatie waar we op dat moment in zaten.
    Het reserveringsnummer is 12086942.
    Ik hoop dat we tot een gepaste oplossing komen.

Mvg,
    Maurice de Groot
    Beste Irene,

In jullie reactie vanuit Sunny Cars is mij gevraagd geworden om het reserveringsnummer 12086942 door te geven, zodat jullie ons dossier erbij kunnen pakken. Helaas heb ik na het sturen van het reserveringsnummer niets meer van jullie vernomen!

Hoop uiteindelijk nog een reactie van jullie te ontvangen.

Mvg,
    Maurice

Ook een klacht indienen over Sunny Cars?