Klacht Sunny Cars: Opgelicht door samenwerkingspartner sunnycars

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 687090
Gebruiker
Roland85
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Je regelt een auto en verzekering bij Sunnycars, echter schakelt sunnycars een externe partij in. Deze externe partij maakt je toch wel bang over de kosten bij schade dat ze je een verzekering aansmeren. Toch in het hotel de voorwaarden van sunnycars bekeken en hier staat in dat we gewoon verzekerd waren. We bellen sunnycars op om direct aan te geven dat hun samenwerkingspartner hun klanten gewoon oplichten door verzekeringen te verkopen die al gedekt zijn. Daarbij is de opdringerigheid en bangmakerij ook van invloed dat je aan alles gaat twijfelen. Nu verwacht je van sunnycars dat ze het voor je gaan oplossen met hun samenwerkingspartner. Dat hun ervoor zorgen dat het teveel betaalde geld wordt teruggestort. Echter weet sunnycars helaas niet wat klantenservice is en laat hun klanten gewoon in de kou staan. Ik heb zelf ook een bedrijf maar zo ga je echt niet met je klanten om. De taak van sunnycars was om hun partner aan te spreken, hun partner duidelijk maken dat ze niet gewenst zijn om onnodige verzekeringen aan te smeren, en in dit geval jullie klant de teveel betaalde kosten terug te betalen.

Gewenste oplossing

Ik vind dat sunnycars het geld moet terugbetalen. En dat hun zelf met hun partner om de tafel gaan om aan te geven dat ze hier niet van gediend zijn. Sunnycars schakelt hun in dus moet ook hun wijzen op hoe hun om moeten gaan met hun klanten.
Geboden oplossing
Deze standaard reactie hebben wij al ontvangen van jullie. Jullie noodnummer was ook niet bereikbaar. Hierover lees ik ook meer negatieve beoordelingen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Sunny Cars
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer Pot,

    Wat jammer om te horen dat u toch voor onverwachte kosten bent komen te staan. Als je via Sunny Cars huurt, ben je altijd volledig verzekerd. In al onze communicatie staat dat het echt niet nodig is om ter plaatse nog extra verzekeringen af te sluiten. Hier lichten wij u voordat u uw huurauto ophaalt op alle mogelijke manieren over in. Het kan weleens gebeuren dat een medewerker van de lokale partner niet goed op de hoogte is van de voorwaarden van Sunny Cars en toch probeert een extra dienst te verkopen. Om te voorkomen dat je onnodige kosten maakt, staat in al onze communicatie dat dit echt niet nodig is en je gewoon nee kunt zeggen tegen wat je aangeboden wordt.

    Bij twijfel tijdens het ophalen kun je ons áltijd bellen. Dan kunnen we u ter plekke ondersteunen. Zodra u ter plaatse het huurcontract ondertekent gaat u akkoord met de afgesloten verzekering of dekking en de hierbij horende kosten. Op dat moment bent u een overeenkomst aangegaan met de lokale wagenparkaanbieder en niet met Sunny Cars. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Deze extra kosten zijn dan voor eigen rekening.

    Wij kunnen ons voorstellen dat dit niet het antwoord is waarop u had gehoopt. Wel gaan we ervanuit dat wij u met deze uitleg meer duidelijkheid gegeven hebben.

    Met vriendelijke groet, Sunny Cars Nederland

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Sunny Cars?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen