Klacht Sunny Cars: Optimaal verzekerd, zonder eigen risico - een misleidende zekerheid met forse extra kosten!

Albert Bos

Bij deze belofte van Sunny Cars denk je, dat Sunny Cars die verzekering dan ook regelt met haar verhuurpartner. Dat doet men echter niet, waardoor de verhuurpartner u de gereserveerde auto pas meegeeft als u hen ZELF aanvullende zekerheid biedt in de vorm van een forse borg op uw creditcard of een extra eigen risicoverzekering (SCDW). Het is zelf extra zekerheid bieden of GEEN auto. Reclameren heeft geen zin.
Bij schade zegt Sunny Cars altijd het schadebedrag uit te keren, maar dat is pas achteraf en pas na geruime tijd. De schade komt eerst geheel ten laste van uw borg.
Kies je in het tumult bij de balie en onder druk van de situatie voor extra verzekering dan loopt Sunny Cars geen enkel risico, maar betaalt u al snel 18,00 Euro per dag extra. Zo betaal je dus DUBBEL voor dezelfde zekerheid.
Restitutie van de 200,- Euro extra premie kun je helemaal vergeten, omdat je niet even gebeld hebt. "Foutje bedankt..." Stort nu -na 4 maanden-mijn extra premie terug! Afz. Albert Bos

Ik voel mij misleid door uw handelswijze. U kunt dan evt. strikt juridisch correct handelen, maar de praktijk is anders. Bij de verhuurbalie het gesprek stoppen, uit de rij stappen, onzekerheid over de autoreservering, vertraging accepteren om Sunny Cars te bellen dragen niet bij aan zorgeloos reisplezier. De afgelopen 4 maanden met in totaal wel 12 directe correspondentiemomenten doen dit ook niet. U heeft mij niet overtuigd. Ik vind nog steeds, dat Sunny Cars hierin onduidelijk en misleidend communiceert en zelf geen enkel schaderisico heeft gelopen door onze extra verzekering. Ik wil volledige restitutie van de 200,- Euro extra betaalde premie.

Sunny Cars
    Beste heer Bos, Mijn collega´s van customer care hebben u meerdere malen geinformeerd over uw klacht. Ik begrijp dat het antwoord teleurstellend is, maar helaas is het zo dat u op het lokale huurcontract getekend heeft voor een aanvullende eigen risico verzekering. Door het zetten van uw handtekening hebt u toestemming gegeven tot deze extra verzekering. Dit is een afspraak die u maakt met de lokale verhuurder, als toevoeging op het product van Sunny Cars. Voor ons is het achteraf niet mogelijk om dit met de verhuurder ongedaan te maken, aangezien u ervoor getekend heeft. Uit coulance van Sunny Cars heeft u een deel van de kosten vergoed gekregen.Met vriendelijke groet,
    Albert Bos
    Net als in alle voorgaande reacties gaat u weer voorbij aan de kern van de kwestie. In uw primaire communicatie stelt u "Optimaal verzekerd zonder eigen risico". Dit regelt u vervolgens niet met uw verhuurpartner Europcar Ireland, waardoor de huurder in een knelsituatie - om de gereserveerde auto überhaupt mee te krijgen- extra zekerheid moet bieden. Ik heb u uitgebreid toegelicht waarom de SCDW-verzekering in deze knelsituatie geaccepteerd is. Restitutie is dus fairplay.
    Sunny Cars
    Beste heer Bos, Wij zijn 24/7 bereikbaar voor problemen ter plaatse. Wanneer u de huurauto niet meekreeg zonder deze aanvullende verzekering af te sluiten had u ons vanuit Ierland kunnen (en moeten) inschakelen zodat we onze bemiddelende rol dan hadden kunnen uitoefenen. Voor ons is het achteraf niet mogelijk om dit met de verhuurder ongedaan te maken, aangezien u ervoor getekend heeft. Uit coulance heeft u van Sunny Cars inmiddels al een deel (€ 54,68, 50%) van de kosten vergoed gekregen. Hiermee zijn we u al tegemoet gekomen, omdat wij het uiteraard ook vervelend vinden wanneer een klant niet tevreden is.Met vriendelijke groet,
    Sunny Cars

Ook een klacht indienen over Sunny Cars?