Klacht Suntip.nl: Anuleering binnen 24 uur

Am0981

Samen met een vriendin met onze zoons twee dezelfde reis geboekt met een verschil van twee min qua betaling.
Vriendin kreeg gelijk een bevestingsmail ik niet. Andere dag om 10.53 u kreeg ik een email dat mijn reis niet gelukt was.
Heb direct het reisbureau gebeld om te vragen waarom ik zo laat antwoord kreeg en dat het geld geïncasseerd was en dat ik samen met een vriendin naar Bulgarije wilde gaan.
Reis van mijn vriendin was namelijk wel goed gegaan, reisbureau heeft een aantal opties aangevoerd.
Ik kon via Brussel vliegen, meerprijs 1200€. Twee andere acommedaties echter niet te vergelijken met wat wij geboekt hadden. Bulgarije 12 dg ipv 8 dg kostte a 4000€.
De opties waren dus niet bevredigend en vriendelijk werd mij verteld als ik voor zes uur geen andere reis kon boeken ik 726€ aan annulering kwijt zou zijn.
De reis zelf was op 13-08 en wij boekte deze op 26-08 dus hadden daar ook geen annuleringsverzekering voor afgesloten.

had graag de annuleringskosten naar omboekingskosten gezien daar wij bij het zelfde reisbureau een reis binnen 24 uur hebben kunnen boeken.

Suntip.nl
    Beste mevrouw de Man,

Wat een vervelende situatie! Ik begrijp uw frustratie helemaal. Het vervelende is dat u 2 helemaal losse reserveringen heeft gemaakt, welke beide bindend zijn ingeboekt bij de luchtvaartmaatschappij en het hotel. Met name luchtvaartmaatschappijen zijn super streng en maken ook voor ons als reisorganisatie geen uitzondering als een boeking onverhoopt toch geannuleerd dient te worden om wat voor reden dan ook. Toen u boekte is er nog maar voor 1 boeking plaats geweest, dat is de reden dat er 1 boeking wel is gelukt en de andere niet. In een uiterst geval kan dit voorkomen omdat uw vakantie pas geboekt kan worden na het invullen van de namen (deze gegevens hebben wij nodig om de boeking te maken) en nadat de betaling afgerond is (omdat u relatief kort voor vertrek boekt vragen wij meteen de betaling aangezien wij ook al meteen de betaling naar de luchtvaartmaatschappij en het hotel moeten uitvoeren). Al met al is het super vervelend dat de wel geboekte reis ook niet meer zonder kosten geannuleerd of omgeboekt kon worden. Logisch dat u dit niet verwachtte, en soms gaat dit wel goed en dan was er niks aan de hand geweest. Omdat u kort voor vertrek geboekt heeft was er ook geen bedenktijd/optietermijn meer van toepassing op deze vakantie, conform ANVR voorwaarden is de wel gelukte reservering uw vakantie meteen helemaal definitief geboekt.

Helaas geeft reisorganisatie TUI, ook al heeft u binnen 24 uur na boeking contact met ons opgenomen, geen coulance in dit geval.

Excuus voor het ongemak.

Hartelijke Groeten,

Stefan van Pelikaan Reizen/Suntip.nl

Am0981
    Ik vind dit uiteraard geen bevredigend antwoord en betreur het nogmaals dat er zo met de consument word omgegaan.
    Dit is typisch een gevalletje van wie trekt er aan het kortste eind.
    Heel jammer dit en een volgende keer zal ik dan ook niet meer boeken bij Suntip daar ik diverse mails heb mogen ontvangen met als tekst Uw geboekte reis naar Bulgarije.
    Ik heb een email gekregen met de reisbescheiden voor Egypthe en zelfs de reisbescheiden van mijn vriendin voor de geannuleerde reis naar Bulgarij
    Suntip.nl
    Goedemorgen mevrouw de Man,

Dank voor uw reactie. Dat u aangeeft dat u voor uw gevoel aan het kortste eind trekt vind ik erg vervelend. Wij staan aan uw kant, wij krijgen de kosten doorberekend door reisorganisatie TUI (Arke/Holland International). Als dit niet het geval zou zijn geweest dan hadden wij uiteraard niks aan u doorberekend.

Meteen nadat de wel geboekte reservering gelukt is hebben wij hiervan al reisbescheiden ontvangen. Mijn collega heeft deze doorgestuurd en niet gezien dat deze boeking geannuleerd was. Dat is knullig, excuus!

Ik betreur het dat u hierdoor in de toekomst niet meer bij ons zult boeken, wij hebben er alles aan gedaan om de kosten voor u de reduceren maar hier werkt reisorganisatie TUI niet aan mee helaas.

Ik wens u alsnog een geweldige vakantie toe naar Egypte!

Hartelijke groeten,

Stefan van Pelikaan Reizen / Suntip.nl