Klacht Suntip.nl: Onduidelijke vermelding over vliegtickets en de bijkomende kosten.

Magnolia

Wij zijn naar Benidorm geweest eind Sept met reisbureau Suntip en daar goed voor betaald. We kregen de papieren via de mail oké uitprinten was geen probleem.
Alleen hebben ze verzuimd te melden dat Ryenair hoge kosten berekend voor de boardingpas als die niet is uitgeprint. Er zijn in de papieren dat er mogelijk kosten aan verbonden zouden zijn.Het was voor ons de 1e keer hiermee geconfronteerd te worden hadden nooit eerder met Ryenair gevlogen,nou het is ook gelijk de laatste keer geweest. We moesten 45 euro pp dus 90 euro betalen omdat de boardingpas niet was uitgeprint!!!
Slechte service van Suntip als we dat hadden geweten hadden we wel hulp ingeroepen.
Ook was er in Spanje geen hostess en konden we nergens op terug vallen.
Nooit meer op reis met Suntip!!

Door de slechte informatie willen we ons geld terug.

Suntip.nl
    Beste heer Kamp,

Het is bij ons bekend dat Ryanair hoge kosten rekent voor het uitprinten van boarding passes op de luchthaven, en hiermee reizigers als het ware verplicht om dit vooraf te regelen. Daarom vermelden wij dit in de e-mail met vertrekinformatie en reisbescheiden, welke u op 15 september om 11:48 heeft ontvangen, dit hebben wij u al eerder verteld. De exacte informatie in de e-mail luidt als volgt:

Wij adviseren u 2,5 tot 3 uur voor vertrek van uw vlucht aanwezig te zijn op de luchthaven. Zo kunt u ontspannen aan uw vakantie beginnen en heeft u alle tijd voor het incheckproces.
    Bij steeds meer luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om online in te checken en uw boarding pass op papier of via een app te tonen (o.a. Ryanair en Easyjet berekenen kosten als u geen boarding pass kunt overhandigen. De meest actuele instructie én de mogelijkheid tot online inchecken vindt u op de website van de luchtvaartmaatschappij.
    Het reserveringsnummer van uw vlucht is ------.

Hiermee hebben wij niet verzuimd te melden dat Ryanair kosten berekend, onze insteek van deze e-mail is juist (ik citeer) "om u te informeren over wat praktische zaken rondom uw vakantie naar Spanje, zodat u goed voorbereid op reis gaat en u kunt gaan genieten van een welverdiende vakantie!"

Hartelijke Groeten,

Stefan van Suntip.nl
    Magnolia
    Er had moeten staan Ryenair rekent hoge kosten dat stond er niet er stond er kunnen kosten berekend worden had de bedragen genoemd wij dachten aan 10 of 20 euro en geen 90 euro.
    Ik blijf erbij dat de info te vaag was en wil graag een vergoeding hiervoor.
    Suntip.nl
    Beste heer Kamp,

Dank voor uw reactie. De e-mail welke we versturen krijgt u kort voor vertrek, u gaat dan bijna op vakantie en dat is natuurlijk een héérlijk vooruitzicht! Bewust vermelden we daarom alléén hetgeen wat verplicht is, we gaan er vanuit dat u ons advies opvolgt. We vermelden dat er kosten worden berekend, u heeft zelf de aanname gedaan dat deze kosten € 10,- / € 20,- zijn, deze bedragen zijn nergens op gebaseerd.

Het spijt me, wij kunnen écht niet over gaan tot vergoeding.

Hartelijke Groeten,

Stefan van Suntip.nl