Klacht Sunweb: Sunweb heeft mijn vakantie geannuleerd wegens overboeking.

Mehdi V.

Op donderdag 01-08-2019 hebben mijn gezin en ik bij Sunweb een vakantie geboekt voor het eiland Kos. Onze vertrekdatum was op 04-08-2019 om 05.00u 's ochtends. Na het telefonisch gesprek met een medewerker van Sunweb hebben we online onze vakantie en gelijk het volledig bedrag betaald. We hebben hierna gelijk onze tickets en de boekingsbevestiging ontvangen via de mail.

De volgende ochtend werden we gebeld door een medewerker van Sunweb met de mededeling dat het hotel die we gekozen hebben volgeboekt is. Sunweb heeft deze kamers beschikbaar gesteld op hun site, het product aan ons verkocht, terwijl er geen plek was.

Mijn gezin en ik hebben na de boeking direct voorbereidingen getroffen, zoals het aansluiten van een reisverzekering bij ANWB en het boeken van een vliegticket voor ons hondje die mee zou vliegen via Transavia.

Na het teleurstellende bericht kwam Sunweb met een alternatieve vakantie locatie, die kwalitatief niet overeenkwam met het hotel die we geboekt hadden. Deze hebben wij uiteraard afgewezen en hen verzocht om het bedrag te terug te storten, zodat wij toch nog op zoek konden gaan naar een andere geschikte vakantieplek.
Hierna werd ons verteld dat dit enkele werkdagen zou duren, waarna ik heb verzocht om dit via een spoedopdracht te doen, zodat wij als gezin toch nog een welverdiende vakantie konden boeken. Ik wilde dit graag omdat ik nog maar een week vakantie had en op advies van de behandelaar van mijn vrouw er even tussenuit moest gaan.

Na een paar keer te hebben gebeld, heeft Sunweb het geld uiteindelijk op dinsdag 6 augustus j.l. op onze rekening gestort. Dit betekent dat ik geen vakantie meer kan boeken, doordat ik maandag alweer moet werken.

Als Sunweb de moeite nam om onze +- €5000,- d.m.v een spoedopdracht terug te storten, waren we dit weekend al op vakantie.
Wij vinden de houding van Sunweb bijzonder onvriendelijk en onprofessioneel.

Ik wil dat Sunweb met een bijpassende oplossing komt en werk inkomen van een week vergoedt.

Wij vinden dat Sunweb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sunweb?