Klacht Sunweb: Wisselende voorwaarden

Gebruiker1544433185

Ik had een reis geboekt voor 2 personen, mijn dochter en ik. Toen Corona uitbrak zag ik telkens wisselende voorwaarden op de site van Sunweb, van gratis annuleren tot een voucher die maar een jaar geldig zou zijn. Omdat ik verwacht dat het heel druk zal worden als iedereen wel weer gaat vliegen en ik gebonden ben aan schoolvakanties heb ik besloten de resterende 1000 euro niet te betalen en mijn reis te annuleren. Bovendien zouden mijn ouders van 70 en 80 + beide met longproblemen op mijn andere kinderen passen en dat risico wilde ik hoe dan ook niet nemen. Bovendien zou ik ook mss op een geheel andere bestemming terecht komen dan de reis die ik zo zorgvuldig had uitgezocht en erg bijzonder voor ons was. Pas later werden de vouchers ineens voor een langere tijd geldig en begreep ik nu ook dat je evt geld kan terugkrijgen als je geen vergelijkbare reis kan boeken. Maar mijn aanbetaling=annulering van 500 euro ben ik kwijt, de annulering ongedaan maken kan ook niet. Al een paar keer gevraagd of het niet omgezet kan worden naar een voucher. Maar helaas. Hun voorwaarden werken maar 1 kant op. Als ik hen op de wisselende voorwaarden wijs, blijven ze herhalen dat ik nu onder de annuleringsregels val, wat ik snap, maar ik vind dat in deze tijd er een beetje wederzijds begrip moet zijn en men best iets verder kan kijken dan de voorwaarden, andersom had ik ze ook moeten accepteren, hoewel ze constant wijzigden.

Ik zou òf mijn aanbetaling terug willen hebben òf een voucher van dezelfde waarde zodat ik eventueel volgend jaar de reis met mijn dochter alsnog kan maken.

Wij vinden dat Sunweb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Sunweb?