Klacht Supercitytrips.com: Annulering wegens veiligheid na aanslag afgekeurd

tesdevil

Wat leek het toch mooi. Mijn nichtje en ik voor het eerst zonder onze ouders op vakantie. We zouden naar Toulouse gaan in Frankrijk. Voor het eerst vliegen zonder onze ouders en 2 nachtjes slapen in een onbekende stad waar we de taal niet van spreken. Het leek ons een geweldig avontuur. De reis is gepland voor het weekend van 27, 28, 29, november a.s
Zoals op het nieuws welbekend is is er net een aanslag gepleegd in Parijs met erg veel overleden slachtoffers. Nu is ook nog eens bekend dat er mogelijke daders ervan in toulouse zijn aangehouden. Zodra onze ouders dit hoorden hebben ze ons meteen verteld de reis te annuleren. Dit wilde we zelf ook want het is onze eerste vakantie alleen en die is nu super gevaarlijk! Daarnaast durven we nu al niet meer te vliegen laat staan in een onbekende stad met onbekende taal 2 nachten in een hotel in een land waar nu grote heisa is. SuperCityTrips staat erom bekend niet te annuleren. Maar kom op. Dit hoort een uitzondering te zijn, toon begrip!!!

Ons geld terug. Er is geen andere oplossing en ik vind ook dat dit hoort en dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden na zulk verschrikkelijk nieuws. Wij zijn hartstikke bang en ik krijg mails terug die erop wijzen: jammer dan, word volwassen en ga gewoon.

Nee. Wij durven niet meer het is onveilig. Toon alstublieft respect en maak gewoon een uitzondering wij willen op een leuke vakantie gaan en deze hel barst los en we moeten er ook nog eens zelf voor opdraaien! Dit is echt zo erg.

Supercitytrips.com
    Beste mevrouw Ketelaars,

Allereerst wil ik u graag laten weten dat wij begrijpen de reden waarom u zich niet veilig voelt en daardoor uw reis wilt annuleren.

Echter zoals meerdere keer telefonisch en per e-mail gecommuniceerd kunnen wij het door u betaald bedrag niet restitueren zolang er geen negatief advies wordt aangegeven door het ministerie van buitenlandse zaken. Helaas zijn onze voorwaarden eraan gebonden.

Voor meer informatie kunt u naar https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/frankrijk.

Wij hadden toen al aangegeven dat wij een e-mail kunnen versturen waar wij bevestigen dat u geen gebruik van uw reis zal maken en geen restitutie van ons zal ontvangen. Maar u heeft aangegeven geen reisverzekering te hebben.
    Helaas kunnen wij geen andere oplossing voorstellen.

Met vriendelijke groet

Jonas
    Super City Trips Team

Ook een klacht indienen over Supercitytrips.com?