Klacht Superga: Geen teruggave van geld na retour aankoop Superga

BozeLeeuw1743

Op 29-07-2019 heb ik op superga.nl een paar schoenen besteld. Hier kreeg ik netjes bevestiging van. Op 31-07-2019 werden de schoenen bezorgd.
Na het ontvangen van mijn bestelde paar maat 37 van Superga bleken de schoenen veel te groot. De aangegeven maattabel op site komt niet overeen met wat daadwerkelijk de maat is. Ik heb de schoenen binnen een week op vrijdag 02-08-2019 geretourneerd via PostNL met ordernummer: R022301033. Het gaat om een paar: 2790-ACOTW-GreenCapuletOlive, maat 37 8052394938089. Volgens de richtlijnen op de website superga.nl heb ik het formulier ingevuld en bijgevoegd in het pakket.
Op maandag 05-08-2019 zou mijn geretourneerde pakket zijn aangekomen op plaats van bestemming. Zie link Track-and Trace.
Echter, heb ik van de firma Superga geen bevestiging ontvangen per mail van het ontvangen van de retour, noch geen teruggave van het reeds betaalde bedrag van €48,96 via PayPal aan Superga.
Ik heb veel contactpogingen gedaan: meerdere e-mails te gestuurd via het contactformulier van Superga op de website en twee mails via PayPal aan Rebel Rebel Sales B.V. (naam bedrijf die Superga onder zich heeft?), een contact poging via Facebook Messenger en drie berichten op de Superga Nederland Facebook pagina.
Na het zien van vele klachten op de FB pagina van Superga Nederland, begon ik me meer zorgen te maken en werd ik steeds wantrouwiger. Ik heb uit noodzaak het volledige bedrag via PayPal gestorneerd naar mijn rekening. Dit wel met een bericht aan PayPal erbij ter kennisgeving.
Superga heeft ondertussen op 19-09-2019 eindelijk gereageerd middels een korte e-mail: "mijn retour niet bij hen in het systeem staat" en dat ze "vertraging ervaren in het retourproces". Tevens "dat ze gaan uitzoeken wanneer mijn retour verwerkt gaat worden". Helaas laat Superga nu bijna 3 weken verder weer niks weten.
PayPal attendeerde mij hedendaags (07-10-2019) op het indienen van een claim. Dit bleek ik dit al gedaan te hebben via PayPal. Helaas is dit bezwaar onder een verkeerd label terecht gekomen. En tot de verbijstering aan toe kan na dit na twee weken niet meer worden rechtgezet. Ik nu geen claim meer indienen via PayPal. Puur door een systematische fout.... Ook dat nog! op advies van Paypal dien ik via deze weg een klacht nogmaals een grote klacht in tegen Superga. Superga komt zijn eigen voorwaarden meerdere malen niet na!
Het is inmiddels nu 07-10-2019. Ik wil mijn €48,96 terug!

Graag een oplossing!

1: Volledige teruggave van het aankoop bedrag van €48,96 van Superga voor de geretourneerde schoenen via
2: Persoonlijk contact met een medewerker.
+ Verbeteren van de klantenservice en betreft bereikbaarheid en nakomen van hun eigen voorwaarden.
+ Maattabel aanpassen op de website.

Wij vinden dat Superga hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Superga?