Klacht Supersaver Travel: Slechte Engelstalige klantenservice voor een Nederlandse website waardoor klant slecht geholpe voelt

TB2018

Afgelopen weekend (zaterdag 10 maart) heb ik een ticket geboekt van Amsterdam naar Ecuador. Bij het invullen van de persoonsgegevens stond mijn 'Chrome automatisch invullen' aan. Hierdoor is mijn roepnaam ingevuld bij voornaam en had ik niet door dat dit mijn namen volgens mijn paspoort had moeten staan.
Nu ik terugkijk zie ik dit uiteindelijk onderaan de pagina staan. Ik begrijp dat dit mijn fout is.
Ik vind het zeer jammer dat deze melding (controle van gegevens) voor het betaalproces niet nogmaals terug komt. Het zijn nogal cruciale gegevens!

Vervolgens kom ik achter mijn fout op dinsdag 12 maart, voornamelijk omdat ik me realiseer dat ik nergens iets over mijn paspoort heb moeten invullen.
Ik bel de klantenservice van Supersaver. Deze mensen spreken Engels en lijken uit India te komen. De meneer vertelt mij dat ik Supersaver even moet mailen met de juiste gegevens en dan komt het goed. Dit doe ik, maar binnen een uur ontvang ik een mail terug met dat het e-mailadres niet in gebruik is.

Ik bel nog een keer. Deze mevrouw begrijp ik slecht. Ik begrijp vooral dat ik: of niet kan vliegen of het ticket moet annuleren. Bij annuleren hoor ik dat het ticket 'non-refundable' is. Ik schrik heel erg (raak dan namelijk ruim 1200 euro kwijt) en ben in de war. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen en annuleerde het ticket maar...

Later kreeg ik een soort mail ter bevestiging van de annulering van "Travel document" met als titel "mijn naam 05feb2019".

Dus:
- tegenstrijdige informatie
- Engelstalige klantenservice voor Nederlandse klanten is erg onhandig en niet helpend. Zo goed is mijn Engels niet.
- ik wist niet dat tickets non-refundable zijn
- het bedrijf int nu 1200 euro van mij, terwijl het ticket nog verkocht kan worden.
- de annuleringsmail is vreemd en lijkt niet van supersaver te komen

Ik verwacht een telefonisch contact met iemand die Nederlands spreekt en mij het één en ander uit kan leggen. (Waarom kon mijn naam niet gewijzigd worden? Waarom is/was mijn vliegticket 'non-refundable' en waar kan ik dit terug vinden? Het ticket kan makkelijk nog aan iemand anders verkocht worden!! Het is pas in juli.)
En ik zou graag (een deel) van mijn vliegticket terug krijgen. Het is erg veel geld!

Wij vinden dat Supersaver Travel hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Supersaver Travel?