Klacht Swatch Group NL: Maandagmorgenmodel van Omega dat moet worden vervangen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 358003
Gebruiker
WHop
Datum
1 reactie

Details

De klacht

3 mei 2013 een Omega Constellation gekocht voor € 1850,00. Het Horloge is binnen de garantietermijn gerepareerd na een storing (Rep.nr. 72854). In jan 2016 opnieuw problemen, maar garantie was niet mogelijk. Onder "coulance" is het horloge gerepareerd voor € 192,50. Nu in feb. 2019 wederom problemen met horloge en prijsopgave van Omega is € 495,00. Niet laten repareren en door de juwelier de batterij laten vervangen voor € 27,50. Horloge loopt nu weer, maar is uiteraard niet meer waterdicht en zonder garantie. Bijkomend is dat ik dit horloge alleen in weekenden en bij speciale gelegenheden draag en doordeweeks een oude Edox van € 150,00 draag die me na 10 jaar nog nooit in de steek heeft gelaten. Schandelige service van de Swatch Group.

De oplossing

In ieder geval zorgen voor een goed werkend horloge, zoals je mag verwachten van een horloge van ruim 1800 euro en niet een horloge wat in een tijdsbestek van 6 jaar al 3 keer ter reparatie moet worden aangeboden en problemen blijft geven.

1 reactie

  1. Auteur
    Swatch Group NL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Tijdens controle is gebleken dat wij uw OMEGA horloge met serienummer 90858097 (geproduceerd in januari 2010 en door u aangekocht op 03-05-2013) reeds drie maal in behandeling hebben gehad in ons OMEGA atelier.

    Reparatie 1 (ons kenmerk 205819356 )
    Augustus 2014

    Klacht :
    Horloge staat stil

    Uitgevoerde werkzaamheden:
    Basis onderhoud met batterij wissel

    Garantie:
    Ja (horloge is nog binnen de 24 maanden van de aankoop garantie)

    #

    Reparatie 2 (ons kenmerk 209257899)
    Februari 2016

    Klacht :
    Batterij reeds vervangen, geeft EOL aan.

    Uitgevoerde werkzaamheden:
    Tijdens analyse van het OMEGA horloge bleek vervanging van het uurwerk noodzakelijk.
    Er is een beschadiging aan de kast geconstateerd, dit is geclassificeerd als draag schade en valt daardoor buiten een eventuele garantie.

    Garantie:
    Nee, de aankoopgarantie is reeds op 03-05-2015 verlopen.
    Echter, in overleg is er besloten om de kosten van het Basis onderhoud (welke niet in rekening zijn gebracht i.v.m. aankoopgarantie bij reparatie 205819356) in mindering te brengen op de kosten van het Volledig onderhoud.

    Op deze uitgevoerde interventie wordt door OMEGA 24 maanden garantie verstrekt.

    #3
    Reparatie 3 (ons kenmerk 216972676)
    Februari 2019

    Klacht :
    Batterij vervangen en waterdicht maken.

    Uit te voeren werkzaamheden:
    Tijdens analyse van het OMEGA horloge bleek vervanging van het uurwerk noodzakelijk.
    Er is wederom een beschadiging aan de kast geconstateerd.

    Garantie:
    Nee, de door OMEGA verstrekte kostenopgave werd geweigerd en dit horloge is ongerepareerd retour gezonden.


    Het OMEGA horloge is na de eerste twee reparaties niet binnen de garantie termijn terug geweest en heeft ons inziens correct gefunctioneerd.
    Immers als de door ons uitgevoerde interventie niet deugdelijk zou zijn uitgevoerd, dan hadden wij het OMEGA horloge redelijkerwijs binnen 24 maanden na de uitgevoerde interventie retour ontvangen.
    Hierdoor is er geen sprake van een ondeugdelijk product of een ondeugdelijk uitgevoerde reparatie maar van een regulier onderhoud van het OMEGA horloge.

    Wij waarderen de genomen moeite maar uw verzoek tot enige coulance zal om bovenstaande moverende redenen niet door ons gehonoreerd worden.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groeten,

    Team Customer Support
    OMEGA Nederland

    The Swatch Group (Netherlands) B.V.
    Kennedyplein 8, 5611 ZS Eindhoven
    Postbus 511 - 5600 AM Eindhoven

    phone: +31 (0)40 219 99 99
    reparaties@nl.swatchgroup.com
    www.swatchgroup.com

    CC/KVK 14635506 VAT/BTW NL001326399.B01 ING 67.00.18.244
    IBAN: NL95INGB0670018244 BIC: INGBNL2A


Uiteindelijke oplossing

Auteur
WHop
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen enkele oplossing aangeboden. Een horloge van € 1800,00 waar voor de 2e keer een nieuw uurwerk in moet en dat onder draagschade valt? Nee, een horloge is natuurlijk niet om te dragen maar om in de kast te zetten. Wat een complete kolder en waardeloze service.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Swatch Group NL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen