Klacht Swatch Group NL: Te dure reparatie van een te jong OMEGA horloge dat van topkwaliteit zou moeten zijn.

Klachtnummer
# 47537
Gebruiker
Omega_Flop
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn Omega Speedmaster Reduced is er in 2012 na 7 jaar mee opgehouden. Van pure teleurstelling en daardoor gebrek aan motivatie om er iets aan te doen heb ik er een jaar overheen laten gaan. Toen gemaild met omegawatches.com: zij adviseerden het horloge te laten onderzoeken door Swatch Group NL te Eindhoven. Dit heb ik gedaan en zojuist heb ik de offerte van de reparatiekosten onder ogen gekregen. 620 euro. Zeshondertwintig euro: dat is meer dan de helft van wat ik voor de Omega heb betaald. Schokkend duur voor een horloge dat meer dan 1000 euro heeft gekost en slechts 7 jaar heeft gefunctioneerd. Overigens vermeldt de offerte schaamteloos 2 prijzen: 512 euro kostprijs en 620 euro voor mij om het horloge weer in orde te krijgen. Dus men wil geld verdienen aan de reparatie van horloges van een zogenaamd topmerk omdat ze er na een paar jaar mee ophouden? Dat moet, gezien de kwaliteit van Omega, gouden business zijn.

De oplossing

In mijn ogen dient een product uit de stal van Omega je leven lang perfect te functioneren. Je betaalt er immers zodanig veel voor dat je dat in alle redelijkheid zou mogen verwachten. Ik verwacht dan ook een kostenloze reparatie of een vervangend product.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Swatch Group NL is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Swatch Group NL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen