Opgelost door Swiss Sense: Levertijd bij winkel onbekend.

content Opgelost
ThoHa

Bedrijf weet niet wanneer product geleverd kan worden, ondanks dat men binnen de aangegeven en afgesproken levertijd zit.

Aangeven wanneer geleverd kan en zal worden en tevens vast een afspraak inplannnen om vast de bezorging vast te leggen (zodat dit niet tot extra vertraging leid)

Swiss Sense is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

ThoHa

Om de klacht beter uit te leggen heb ik een tijdlijn opgesteld. Hiermee hoop ik wat meer inzicht te geven in mijn frustratie.

Zondag 28-01 : een bed besteld bij Swiss Sense. Deze heb ik bewust wat vroeger besteld omdat ik op 16 april zou gaan verhuizen en ik die dag hem graag dus ook zou ontvangen. Dit was volgens de verkoper geen enkel probleem.
    Dinsdag 10-4 (in de ochtend): aangezien ik de week nadien mijn bed zou willen hebben en nog niets had gehoord, heb ik besloten te bellen naar Swiss Sense. De medewerker kon mij vrij weinig vertellen behalve dat ik dezelfde dag terug zou worden gebeld.
    Dinsdag 10-4 (laat op de middag): Aangezien ik nog niet was gebeld door Swiss sense heb ik besloten nog eens te bellen. Medewerker gaf aan dat het bed bij hun binnen was. Ze gaf ook aan dat de verwachte levertijd gehaald zou worden. Ze kon echter geen afspraak maken. Ik werd nog gebeld.
    Woensdag 11-4: Wederom gebeld naar Swiss Sense (want ik werd wederom niet teruggebeld). De persoon die ik aan de telefoon kreeg wist me te vertellen dat ik nog drie weken op mijn bed moest wachten. Deze was tevens net zoals de vorige medewerker vrij onvriendelijk. Ze kon ook geen exacte gegevens geven. Hierop heb ik besloten een klacht te schrijven (zie voorgaande bericht)
    Donderdag 12-4: Ik werd gebeld door een medewerker van de klachtenservice. Ze was erg vriendelijk en wist te vertellen dat mijn bed nog voor het weekend binnen zou komen. Ik zou dan ook mijn bed de week erop op woensdag ontvangen (twee dagen later dan gehoopt maar in principe wel een nette datum). Dit leek goed afgehandeld.
    Vrijdag 13-4: Ik werd gebeld door een medewerker om aan te geven dat mijn bed begin Mei geleverd zou worden. Deze medewerker was zich totaal onbewust van eerdere correspondentie. Ik gaf dit aan en ze vertelde me dat ze navraag ging doen.
    Vrijdag 13-4: Ik werd wederom gebeld. Het bed was nog niet binnen en moest daarom uit de route van woensdag. Wel wist deze medewerker dat het bed op maandag of dinsdag binnen zou komen. Desalniettemin moest het uit de route van Woensdag. Ze gaf aan dat de collega die me belde op donderdag, maandags opnieuw zou bellen.
    Maandag 16-4: Gebeld door de medewerker van donderdag. Het bed zou binnen komen die dag of dinsdag maar kon niet meer op de route, reden hiervoor is dat de route vrijdags wordt gemaakt. Levering zou wel mogelijk zijn maandag 23-4 en om me te helpen zou dit voor werktijden om 07:00 zijn.
    Dinsdag 17-4: een mail ontvangen van Swiss Sense dat het bed geleverd wordt op maandag 23-4 tussen 07:00 en 17:00. Ik snap dat dit waarschijnlijk een automatische mail is maar gezien de eerdere frustratie zou je mogen verwachten dat er zorg voor wordt gedragen dat er een mail uit gaat met specifiek 07:00 als levertijd.

Ik ben een zeer ontevreden klant, redenen:
    -Totaal niet de wil noch de mogelijkheid om na te gaan wanneer het product daadwerkelijk geleverd wordt. Een bed is voor een Consument een vrij grote aankoop, dan verwacht je dat men tenminste de supply-chain van de winkel dermate op orde is dat ze een fatsoenlijke levertijd indicatie kunnen geven. Als ik iets op internet koop kan men mij op het uur nauwkeurig vertellen wanneer het aankomt, bij een grote aankoop bij Swiss Sense moet dat ook met eigen leveranciers te regelen zijn.
    -Communicatie is bar en bar slecht. 5 verschillende medewerkers met vijf verschillende verhalen (excl. Winkelmedewerkers), terugbelverzoeken waar je niets meer van hoort etc.
    -Het verschuilen achter eigen algemene voorwaarden. Ik werd een aantal keer gewezen op de algemene voorwaarden. Los van het feit dat ik er helemaal niet in zit om het hierop aan te laten komen, maar men hier wel proactief mee communiceert (wat een erg vervelende manier van communicatie is). Hierin staat dat de levertijd 10-12 weken is, en dat men hier nog 4 weken op mag uitlopen. Let wel, dit staat vermeld in algemene voorwaarde welke in de winkel niet zijn behandeld noch toegelicht, bestaande uit 3 a4tjes in lettertype 6 (totaal niet consumenten vriendelijk dus).

Als ontevreden klant zal ik niet snel een nieuwe aankoop doen bij Swiss Sense (Zal men bij Swiss Sense rekening mee houden aangezien men maar eens in de 10 jaar een bed koopt, probleem ligt dus ver in de toekomst). Ik zal tevens niet voor goede mond op mond reclame zorgen, Volgens mij is dat een stuk belangrijker en zeker als merk een van de belangrijkste reclames die je kan hebben.

Ik hoop dat ik met deze klacht de juiste mensen kan bereiken en daarmee andere consumenten een slechte ervaring kan besparen. Uit dit hele traject komt naar voren dat de processen niet op orde zijn en dat moet zeker anno 2018, makkelijk te regelen zijn.

ThoHa
Swiss Sense is met een voorstel voor een compensatie gekomen die in mijn ogen goed was.

Ook een klacht indienen over Swiss Sense?