Klacht Swiss Sense: Ondeugdelijk matras Swiss Sense

ZeeP

In november 2016 hebben wij ons Swiss Sense Elegance matras ontvangen. Begin van 2019 begon het matras aan één kant behoorlijk te verzakken. Wanneer bleek dat het probleem niet verbeterde bij omdraaien van het matras en het alleen maar slechter werd, hebben wij uiteindelijk in juni 2019 melding van dit probleem gemaakt bij de klantenservice op advies van de winkel waar wij het matras hebben aangeschaft.

Op 1 juli j.l. heeft een servicemonteur van Swiss Sense geconstateerd dat een rij pocketveren onbreekt aan de zijkant van het matras waardoor de verzakking zich voordoet. Volgens de servicemonteur is er sprake van een fabricagefout. Na circa 3 weken kregen we vanuit de klantenservice te horen dat we in de winkel een nieuw vergelijkbaar matras konden gaan uitzoeken. In de winkel bleek echter dat hier voorwaarden aan waren verbonden en werden wij geconfronteerd met de standaard garantievoorwaarden en een afschrijving van 40% omdat we in het derde jaar na aanschaf zitten. Omdat wij ons hier niet in kunnen vinden heeft de winkel, na lang aandringen vanuit onze kant, contact gezocht met de klantenservice waarna dit percentage is bijgesteld naar 20%. Dit voorstel is wat ons betreft ook onacceptabel.

Wij hebben destijds bewust gekozen voor het merk Swiss Sense, met kwalitatief hoogwaardige producten en goede service / advisering. Ook volgens de website is service een drijffeer en wil Swiss Sense garant staan voor een tevreden klant. Dit hebben wij helaas niet zo ervaren.

Wij zijn ons bewust dat fabricagefouten kunnen voorkomen en dat er standaard garantievoorwaarden gelden. Naar onze mening zouden de standaard garantievoorwaarden niet van toepassing moeten zijn voor dit specifieke probleem. Het gebrek heeft zich pas na 2 jaar geuit, waardoor wij nu niet kunnen terugvallen op een kosteloze vervanging. Als klant hadden wij deze fabricagefout dan ook niet eerder kunnen ontdekken.

Swiss Sense heeft een niet deugdelijk product geleverd. Het product voldoet immers niet aan de eigenschappen welke wij hadden mogen verwachten en wat Swiss Sense ook garandeerd, namelijk dat elk matras minimaal 5 jaar de ondersteuning biedt die je mag verwachten.

Swiss Sense wil het matras, zelfs na een brief aan de directie, niet kostenloos vervangen.

Het matras kostenloos omruilen

ZeeP
    Swiss Sense blijf bij hun besluit en willen het matras niet kosteloos vervangen. De kwaliteitscontrole laat zwaar te wensen over aangezien ons matras de fabriek heeft verlaten met te weinig pocketveren. Een ondeugdelijk product geleverd waarmee Swiss Sense niet aan de conformiteitseisen voldoet. Als je dat als bedrijf niet wilt erkennen dan is er volgens mij iets flink mis in de bedrijfsvoering.

ZeeP

Ook een klacht indienen over Swiss Sense?