Opgelost door Swiss Sense: Swiss Sense neemt geen verantwoordelijkheid na verkeerd advies in winkel

sad Opgelost
evanderweijden

Op zaterdag 29 juli hebben wij de Siwss Sense winkel in Utrecht bezocht omdat één van onze matrassen van onze 6 jaar oude Swiss Sense boxspring versleten was, de andere was nog in goede staat. Wij werden heel vriendelijk geholpen door een verkoper die ons verzekerde dat, wanneer we één nieuw matras aan zouden schaffen, dit prima zou passen op ons bestaande bed omdat er met standaard maten wordt gewerkt. Hij raadde ons ook nog een nieuwe topper aan, en uiteindelijk hebben we voor in totaal € 920,- één nieuw matras en een topper aangeschaft.

Twee dagen later werd alles keurig bezorgd, maar bij het vervangen van het matras werd de cover van het oude matras om het nieuwe matras gedaan en kapot getrokken. Wat bleek nu, het nieuwe matras was 5 cm dikker dan het oude matras. We hebben toen direct contact opgenomen met de klantenservice van Swiss Sense. Zij wilden voor ons het probleem oplossen door ons nog een nieuw matras te verkopen. Dit hebben wij uiteraard niet geaccepteerd.
Wij hebben daarna verschillende malen contact gehad met de klantenservice van Swiss Sense, maar daar zijn we geen steek verder mee gekomen. Uiteindelijk hebben we zelf maar voorgesteld om de kosten voor een nieuw matras te delen en de kosten voor de nieuwe covers op kosten van Swiss Sense te laten vervangen. Zo zouden we snel het probleem oplossen, wij sliepen immers op matrassen van ongelijke dikte.

Ons voorstel werd door Swiss Sense helaas niet geaccepteerd en uiteindelijk zijn we overeengekomen om voor € 250,- een nieuw matras en twee covers te laten leveren, dit is ook per mail door Swiss Sense aan ons bevestigd. Begin oktober is het nieuwe matras geleverd, de covers ware echter nog niet op voorraad dus deze zouden nageleverd worden, wel hebben we alles toen betaald.

Vandaag, 31 oktober 2017(!), is het dan eindelijk zover, onze langverwachte covers werden geleverd. Echter vroeg de bezorger wel of we nog € 175,- wilden afrekenen, dit hebben wij niet gedaan en het pakket niet aangenomen. Dit was voor ons echter wel de druppel die de emmer deed overlopen.
We zijn nu drie maanden verder en ons bed is nog steeds niet compleet. Op onze klachten wordt inhoudelijk niet gereageerd door de klantenservice, er wordt geen enkele verantwoordelijkheid genomen voor het verkeerde advies in de winkel en afspraken die op papier staan worden door Swiss Sense niet nagekomen. Wij voelen ons zwaar in de steek gelaten door Swiss Sense!

Als oplossing zouden wij graag zien dat:

De covers voor om de matrassen op korte termijn en zonder enige extra kosten worden geleverd.

Er passende excuses komen voor de abominabele behandeling van onze klachten. Het geleverde product voldoet immers niet aan de verwachtingen die wij als consument er redelijkerwijs van mogen hebben.

Er een financiële compensatie komt voor de extra gemaakte kosten door een onjuist advies in de Swiss Sense winkel. Door een fout van Swiss Sense moeten wij nu extra kosten maken, dit is in onze ogen niet terecht.

Swiss Sense
    Goedemorgen mevrouw Van der Weijden,

Bedankt voor het melden van uw klacht op Klachtenkompas.nl.

Wij vinden het erg vervelend dat de bon van de aflevering gisteren niet klopte. Het pakket zal zo spoedig mogelijk opnieuw bij u aangeboden worden zonder bijbetaling. Dit hebben wij gisterochtend meteen aangegeven in onze prive conversatie via Facebook messenger, waar u bovenstaande klacht reeds had gemeld.

Gezien de ervaarde ongemakken hebben wij u al een ruime compensatie gegeven. Er komt een mooie bos bloemen naar u toe voor de verkeerde levering van gisteren.

Mochten wij in de toekomst nog iets voor u kunnen betekenen horen wij dit graag van u.

Swiss Sense

evanderweijden
De covers voor om de matrassen zijn zoals beloofd snel en gratis geleverd, daar zijn we heel blij mee, nu is ons bed weer compleet. Ook de bos bloemen als excuus voor de verkeerde levering vinden wij een heel aardig gebaar. Bedankt hiervoor Swiss Sense! Toch heb ik een verdrietige smiley gekozen omdat er nog steeds gesuggereerd wordt dat we een ruime compensatie hebben ontvangen, terwijl we juist extra kosten hebben moeten maken. Kom op Swiss Sense, voor de verkeerde levering handelen jullie het super af, waarom kan dat niet met het verkeerde advies in de winkel?

Ook een klacht indienen over Swiss Sense?